امام جمعه ایرانشهر: گروه جهادی مطالبه‌گر در ین شهرستان آغاز بکار کرد


امام جمعه ایرانشهر: گروه جهادی مطالبه‌گر در ین شهرستان آغاز بکار کرد

زاهدان- ایرنا- امام‌جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان از تشکیل و آغاز بکار یک‌گروه جهادی مطالبه‌گر در این شهرستان خبر داد.‌

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عیسی بزمانی روز یکشنبه در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ایرانشهر اظهارداشت: این گروه جهادی متشکل از جمعی از جوانان پر تلاش و تحصیل‌کرده است که مرام‌نامه آنها تدوین شده و با هدف مطالبه گری از مسوولان با رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی و مطالبه گری همراه با سازندگی و توجه به نیازهای مردم و کمک به مسوولان برای تحقق منویات رهبر انقلاب فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: افزایش و رونق چنین اقدامات مهم و بهره گرفتن از افراد متخصص دارای صلاحیت لازم، باعث ترویج مساله امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه و طبیعتا رسیدن به جامعه آرمانی می‌شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایرانشهر تاکید کرد: در مسیر مطالبه گری نباید دغدغه‌ها و نیازهای روزمره مردم فراموش شود که اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی صورت گیرد تبعات بسیار سختی خواهد داشت و باید به طور جدی وارد عمل شد تا مردم در آسایش و رفاه کامل باشند.
وی افزود: باید مصادیق معروف و منکر در شهرستان شناسایی شود و با یک‌کار علمی و همکاری همه‌نهادها، بسترهای لازم برای ترویج و تبلیغ فریضتین را تقویت‌کنیم‌که این موضوع جزو خواسته و مطالبات جدی شهروندان نیز محسوب می‌شود.

انقلاب اسلامی بزرگترین‌معروف زمان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه ۱۲۸ آیه قرآن و حدود ۹۰۰ حدیث و روایت در باب امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد اظهارداشت: بعضا شاهدیم که به محض بر زبان آوردن لفظ امر به معروف و نهی از منکر ذهن افراد تنها به سمت‌حجاب و عفاف می رود که‌ این‌ مورد یکی از هزاران مصادیق منکر است و به فضل الهی این آسیب در این استان بسیار کمرنگ است و باید بر روی مسائل مهمتر و دارای اولویت بیشتر متمرکز شویم.
محسن اکبری ادامه داد: در گذشته تنها امر به معروف و نهی از منکر از مسوولان به مردم بود که باید رویه را تغییر داد و مسوولان نیز مورد خطاب این ۲ فریضه الهی توسط مردم باشند.
وی تاکید کرد: امروز حفظ انقلاب اسلامی بزرگترین معروف زمان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان تصریح‌کرد: قطعا انتقاد اگر خارج از سیاسی کاری و به دور از مسائل شخصی و همراه با ارائه راهکار باشد تاثیرات مثبت بسیار زیادی برای عموم مردم خواهد داشت و مسوولان نیز نباید در برابر مطالبه گر مصلح مواضع‌تند گیرند.
وی بیان کرد: دایره امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به افراد خاص باشد و شرایط باید به گونه‌ای پیش برود که ‌همه ‌مردم در این راه سهیم باشند اما آموزش این افراد یک ضرورت انکارناپذیر است.
اکبری خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان اعلام کرد که در این راه موفق شده‌ایم که امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سامانه مونسون هند در نزدیکی مرزهای دریایی ایران