محوریت مساجد در تداوم انقلاب اسلامی/ نقش مسجد در مقابله با دشمنان بسیار کلیدی است


محوریت مساجد در تداوم انقلاب اسلامی/ نقش مسجد در مقابله با دشمنان بسیار کلیدی است

حجت‌الاسلام انصاری محوریت مساجد در تداوم انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نقش مسجد در خنثی کردن توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان بسیار کلیدی است.

حجت‌السلام «حسین انصاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نقش مسجد را در خنثی کردن توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان بسیار کلیدی خواند و اظهار داشت: مساجد در امر تداوم انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های آن نقشی محوری دارند و مصادیق بارز این موضوع را هم‌اینک به خوبی شاهد هستیم.



مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان نقش مهم مساجد در ادامه روند انقلاب اسلامی و تداوم آرمان‌های این نظام الهی را متذکر شد و عنوان کرد: اینکه کارکرد مساجد ما در دوران انقلاب و به ویژه در روزگاری که نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی بود و هماهنگی‌ها در مساجد انجام می‌شد انسان را به یاد مساجد زمان صدر اسلام می‌اندازد.

انصاری با بیان اینکه در زمان صدر اسلام مساجد پایگاهی بسیار مهم به شمار می‌رفتند تصریح کرد: حکمت تاسیس مساجد در دین مبین اسلام فقط حضور مردم برای انجام عبادت نبوده به طور مثال نماز جمعه درست است که نمازی عبادی است اما در عین حال نماز سیاسی هم محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مساجد در صدر اسلام فراخوان کرده و مردم را برای اموری مانند جهاد جمع و هماهنگ می‌کردند تصریح کرد: در مساجد مسائل اجتماعی هر شهر و منطقه مورد بررسی قرار گرفته و در موردش تصمیم‌گیری می‌شد به بیان دیگر جایگاه حکومتی حاکم اسلامی به نحوی در مسجد هم بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان زمینه‌های کارکرد مساجد برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان‌دهی به ارتباطات مبارزان را مربوط به دوره صدر اسلام دانست و یادآور شد: این موضوع در جریان پیروزی انقلاب اسلامی هم به همین شکل و با محوریت مساجد به خوبی بروز و ظهور پیدا کرد.

انصاری با اشاره به اینکه روحانیون انقلابی در زمان مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد حضور داشتند اذعان کرد: روحانیون در آن زمان مساجد را بهترین جایگاه برای کارهای انقلابی خود برگزیدند و لذا کسانی که در انقلاب می‌خواستند فعالیت کنند از جوانان و نوجوانان و چه خود فرهیختگان، فرهنگیان و همه آحاد مردم که به نقش‌آفرینی علاقه داشتند مسجد را محل این تجمعات قرار دادند.

وی نقش مسجد را در مقابله با دشمنان، بیداری و آگاه بخشی جامعه و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان بسیار کلیدی دانست و اضافه کرد: در زمان مبارزات انقلاب اسلامی علیه رژیم ستمشاهی روحانی هر مسجدی با توجه به ظرفیتی که داشت توانست نیروها را به نحو احسنت سازماندهی کند و به بیان دیگر مساجد بهترین جا بودند و ما جای دیگری جزء مسجد برای این کار نداشتیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان در پاسخ به این پرسش که امروز مساجد چه نقشی در تداوم انقلاب و مقابله با هجمه‌های دشمن دارند اظهار داشت: امروز هم بسیج پایگاه مردمی خود را در داخل مساجد تأسیس می‌کند یا قشر فرهنگی، اداره ارشاد و سازمان تبلیغات هم می‌آیند مسائل فرهنگی خود را در داخل مساجد پیگیری می‌کنند.

انصاری با تاکید بر اینکه مساجد به ویژه برای کارهای مقابله با هجمه دشمنان محور هستند خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به مساجد شده است از طرفی مهم‌ترین نقش مسجد به عنوان مرکزیت بخشیدن به عبادت در تحقق اتحاد و همبستگی بیش از پیش در میان مسلمانان است.

پایان پیام/165

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاله ی خودرو