معاون استاندار: 15 درصد اشتغال سمنان مربوط به بخش کشاورزی است


معاون استاندار: 15 درصد اشتغال سمنان مربوط به بخش کشاورزی است

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت استان در بخش کشاورزی، گفت: 15 درصد اشتغال استان مربوط به بخش‌های مختلف بهره‌برداران کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، علیرضا شریفی‌نژاد در پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان سمنان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: تولید استان سمنان در زمینه فرآورده‌های کشاورزی بیش ۱.۶ میلیون تن و در بخش فرآورده‌های دامی بیش از ۲۹۰ هزار تن است که این میزان تولید نشان از ظرفیت استان سمنان در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: ظرفیت صادرات استان سمنان در بخش کشاورزی موجب ارزآوری ۳۰ میلیون دلاری شده است و توجه بیش از پیش به افزایش بهره‌وری می‌تواند سهم استان در بخش صادرات فرآورده‌های دامی و کشاورزی را افزایش دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در بخش دامی و کشاورزی، بیان کرد: استان می‌تواند با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها با تکیه بر دانش بومی ظرفیت تولیدات خود را به ۲ برابر برساند و این کار سختی نیست.

شریفی‌ نژاد اضافه کرد: وجود ۴۶۰ واحد پرورش طیور با ظرفیت بیش از ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی و دارای بودن بیش از ۲۶۸ هزار راس دام نشان از ظرفیت استان سمنان و مهیا بودن زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه کشاورزان و تولیدکنندگان سربازان عرصه تولید در جنگ اقتصادی هستند، یادآور شد: دولت و مسوولان استانی تمام قد آماده و در تلاش برای تسهیل و رفع موانع تولید و تامین آرامش تولیدکنندگان هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: توسعه و افزایش تولید در گرو توجه به خلاقیت و نوآوری است و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان قرارگیرد.

به گزارش ایرنا، ۱۱ نفر از کشاورزان نمونه استان و ۲ کشاورز نمونه در سطح ملی در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان سمنان تجلیل شدند.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دختر اسکیت‌باز استان سمنان به اردوی تیم‌ملی دعوت شد