791مدرسه در چهارمحال و بختیاری مجری طرح یاریگران زندگی شدند


791مدرسه در چهارمحال و بختیاری مجری طرح یاریگران زندگی شدند

شهرکرد -ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز اجرای طرح یاریگران زندگی از سال گذشته تاکنون در سطح مدارس استان گفت: در سال تحصیلی جاری 791 مدرسه در استان مجری طرح یاریگران زندگی هستند.

سید قدیر مرتضوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: مقرر شد در سال اول اجرای این طرح ۳۰ درصد مدارس ،در سال دوم ۶۰ درصد و سال سوم ۱۰۰ درصد مدارس زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس و استفاده از شبکه شاد، اجرای این طرح تنها در ۴۰ درصد مدارس استان انجام شد و ۱۱۸ هزار و ۳۸۱ دانش‌آموز زیرپوشش آموزش‌های این طرح قرار گرفته‌اند.

وی گفت: براساس ارزیابی انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته، با اجرای این طرح در مدارس با توقف رشد گرایش دانش‌آموزان به مصرف مواد مخدر همراه شد.

مرتضوی اظهار داشت: با اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس علاوه بر آموزش مهارت زندگی، ارتباط موثر، مهارت نه گفتن، تاب آوری اجتماعی، تفکر خلاق و تصمیم‌گیری موثر در قشر کودک و نوجوان مد نظر است.

وی از اجرای طرح یاریگران ورزش در استان خبر داد و گفت: در این طرح فعالان ورزشی در هیات‌ها، فعالان حوزه سمن‌ها و تشکل‌ها آموزش را فرامی‌گیرند.

وی به اجرای طرح یاریگران زندگی در محیط کار و تولید نیز اشاره کرد و افزود: آیین نامه اجرای این طرح ابلاغ شده و این طرح در راستای اجرای طرح کاج در محیط کارگری با جمعیت ۵۰ تا ۵۰۰ نفر اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۱۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار ۱۰۰ مدرسه در استان چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.




اجتماع بانوان عاشورایی در شهرکرد