لیگ بدنسازی در کشور راه‌اندازی می‌شود


لیگ بدنسازی در کشور راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: برای راه‌اندازی و برگزاری لیگ برتر بدنسازی و پرورش اندام در کشور برنامه‌ریزی شده و استان‌ها خود را برای شرکت در این مسابقات آماده کنند.

عبدالمهدی نصیرزاده روز دوشنبه در حاشیه مجمع سالیانه هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، با بیان اینکه برای نخستین بار مسابقات لیگ برتر در رشته بدنسازی و پرورش اندام در کشور برگزار خواهد شد، افزود: ایجاد انگیزه در ورزشکاران، توسعه و رشد رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام، کشف استعدادها و رفع برخی مشکلات مالی این رشته با جذب حامیان مالی از جمله مزایای برگزاری مسابقات لیگ برتر است.

وی با اشاره به زمان برگزاری این مسابقات افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فدارسیون آمادگی برگزاری مسابقات لیگ را دارد اما با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا به احتمال زیاد این مسابقات خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی مبارزه با دوپینگ و سالم‌سازی فضا را از اولویت‌های فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برشمرد و اظهارکرد: دوپینگ خط قرمز فدارسیون بوده و هیچ ورزشکاری حق استفاده از مواد نیروزای غیرقانونی ندارد.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی را از دیگر اولویت‌های فدارسیون برای رشد، توسعه و ارتقای رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام دانست و بیان کرد: با استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ کردن قهرمان جهان شدن ارزش ندارد.

او با بیان اینکه هم اینک تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران قهرمان جهان و آسیا و قدرت نخست دنیا است، اضافه کرد: ایران به این رشته ورزشی در جهان اعتبار و وجاهت داده است.

وی ادامه داد: فدارسیون نیز چندین سال است به عنوان فدراسیون برتر جهان انتخاب می‌شود که افتخار بزرگی است و تلاش می‌شود از این دستاورد و عنوان در آینده نیز به خوبی دفاع شود.

نصیرزاده گفت: چندی پیش رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران با موافقت رافائل سانتونجا رییس فدراسیون جهانی عضو هیات رئیسه و اجرایی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام شده که بیانگر جایگاه کشورمان در این رشته ورزشی در دنیا است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: به احتمال زیاد در آینده نزدیک اجازه شرکت ورزشکاران این رشته در مسابقات آسیایی داده شود که با تحقق این امر قهرمانان و مدال آوران رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام مانند افتخارآفرینان سایر رشته‌های ورزشی از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط وزارت ورزش و جوانان برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ هزار باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در کشور بیان کرد: اکثر این باشگاه‌ها سازمان‌یافته بوده و مجوزهای لازم برای فعالیت را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده‌اند.

وی از برگزاری دوره مربیگری پاورلیفتینگ بانوان در اردبیل در آینده نزدیک خبرداد و اظهارکرد: فدراسیون موافق برگزاری مسابقات بدنسازی و پرورش اندام دانشجویان آسیا در اردبیل است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان، اردبیل می‌تواند میزبان شایسته برای مسابقات مهم باشد اما برای موفقیت هر چه بیشتر باید تمامی مسئولان استان پای کار بیایند.

وی عملکرد هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل در این مدت را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه این استان یکی از قطب‌های مهم ورزش‌های قدرتی در کشور است باید بیش از پیش تلاش کرد تا اردبیل به جایگاه حقیقی خود در ورزش برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند