ساخت مدرسه 12 کلاسه خیرساز در کرج آغاز شد


ساخت مدرسه  12 کلاسه خیرساز در کرج آغاز شد

کرج - ایرنا - همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر عملیات ساخت مدرسه خیر ساز 12 کلاسه به نام مرحوم زنده یاد حاج محسن کمالی دهقان روز سه شنبه در کرج آغاز شد.

این مدرسه خیرساز توسط حاج محمود کمالی دهقان در شهرک رازی حصارک کرج و در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و با زیربنای یک هزارو۷۰۰ متر مربع در سه طبقه برای دانش آموزان دبیرستانی ساخته می شود.

برای ساخت این مدرسه خیری اعتباری بالغ بر۵.۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

این مدرسه خیرسازتوسط حاج محمود کمالی دهقان درشهرک رازی حصارک کرج و در زمینی به مساحت چهارهزارمتر مربع و زیربنای یک هزارو۷۰۰ متر مربع در سه طبقه برای دانش آموزان دبیرستانی ساخته می شود.

این مدرسه خیرساز تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آماده و تحویل آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج می گردد.

مدرسه سازی و حیات طیبه

امام جمعه کمالشهرکرج دراین آیین که با حضورخانواده معظم شهدا، خیرین مدرسه ساز و مسوولان برگزارشد، اظهارداشت: مدرسه‌سازی مصداق بارز حیات طیبه مورد توجه سند بنیادین آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام علی اکبروثوقی افزود: یکی از افق‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دستیابی به حیات طیبه است، شاید در ابتدا برخی از افراد تعریف عینی و مصداق بارزی برای آن در آموزش و پرورش متصور نبودند ولی همین مدرسه سازی، عینیت بخشیدن به این واژه با اهمیت است.

وی بیان داشت: رستگاری فقط به این نیست که انسان پس ازمرگ به بهشت راه پیدا کند، رستگاری در این دنیا به این است که فرد خلاف عقل اقتصادی و مادی، مال و دارایی خود را برای رفاه مردم و آینده جامعه خرج می‌کند تا همنوعان نیز درآسایش و امنیت زندگی کنند.

وی از مدرسه سازی به عنوان عینیت رستگاری یاد کرد و ادامه داد: کسانی که به فرموده خداوند متعال درقرآن کریم، نماز به پا می‌دارند و انفاق می‌کنند افرادی هستند که نام خود را با یک عمل خیر جاودانه می‌سازند.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز بدون توجه به نیازهای شخصی، منافع جامعه را در نظر می گیرند و به عشق پرچم و مرز و بوم ایران اسلامی بنایی می‌سازند تا درآن، انسان‌های خدوم و تلاشگر، آینده کشور را روشن کنند.

کارنامه موفق خیرین

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: خیرین مدرسه ساز در ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی این استان کارنامه درخشانی دارند که حرکت معنوی آنان جای تکریم دارد.

سالار قاسمی اظهارداشت: حضور خیرین در امر ساخت مدرسه سازی در سال های اخیر از رشد خوبی برخودار بوده که لازم است در استان از خدمات شایسته مجمع خیرین و اعضای آن تقدیر به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز البرز در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر کشوری در جذب جذب کمک های مردمی و انجام تعهدات شد؛ تاکنون خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام و ساخت کلاس های درس جدید در مناطق پر جمعیت این استان موفق عمل کرده اند.

قاسمی با بیان اینکه البرز در بخش فضای آموزشی در آخرین ردیف استان های کشور قراردارد، یادآورشد: برای توسعه فضاهای آموزشی و کاهش تراکم دانش آموزی در این استان نیاز به افزایش سطح کمک های مردمی داریم که باید برای رسیدن به این هدف تلاش کرد.

وی بیان داشت : طبق آمار تاکنون خیرین مدرسه ساز ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی استان البرز را ساخته اند.

مدرسه سازی یعنی ساخت آینده

رییس مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرزهم دراین آیین گفت: توجه به حوزه تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این حوزه، آینده کشور را می‌سازد.

دکتر محمد رضا اسپرورین افزود: تمامی ساختار، بخش‌ها و حوزه های کشورمتاثر ازنظام تعلیم و تربیت است پس باید به آن اهمیت داد.

وی تصریح کرد: آموزش و تربیت دو بال رستگاری انسان است که می‌تواند فرد و جامعه را به کمال برساند که این مهم به ابزار و وسایلی نیاز درد که مدرسه سازی، زیرساخت این امر است.

وی یادآورشد: اگر ابزارمورد نیاز آموزش و پرورش فراهم نباشد، نمی‌توان به اهداف عالی تعلیم و تربیت که آینده کشور را می‌سازد دست پیدا کرد.

اسپرورین ادامه داد: خیران دربسیاری از حوزه‌ها ازجمله امنیت، درمان وامور دینی مشارکت دارند ولی آن چیزی که می‌تواند بنای تحول درکشور باشد، مدرسه سازی است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت خیرین نیک اندیش درامرمقدس مدرسه سازی دراستان مهاجرپذیر البرزقابل تقدیر است.

مدرسه سازی یعنی بخشش

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج نیزگفت: خیرین مدرسه ساز با گام برداشتن در امر مقدس مدرسه سازی در واقع به نسل نو روحیه امید و نشاط می بخشند تا زیرساخت مناسب برای علم آموزی آینده سازان ایران اسلامی فراهم شود.

مراد مالمیربا بیان اینکه تا کنون حضور و مشکلات خیرین نیک اندیش درساخت مدارس در مناطق محروم و پرتراکم دانش آموزی درسطح بالایی قراردارد، خاطرنشان کرد: دراین سالها خیرین مدرسه سازموجب تحول در نظام تعلیم و تربیت شدند زیرا با دستان مهربان و قلب های بخشنده آنان کلاس های درس در استان های مختلف ساخته می شود.

وی بیان داشت: سرانه آموزشی ناحیه چهار کرج ۲.۸ مترمربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی دارد به گونه ای که این ناحیه ۲۹ کلاس درس ۴۹ نفره دارد و تعدادی ازمدارس این ناحیه حتی سرایدارو نیروی خدماتی ندارند.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین مدرسه سازیکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی با رویکرد معنوی، توسعه زیرساخت ها و عدالت آموزشی دراستان های مختلف ازجمله مناطق محروم و کم برخوردارالبرزاست.

مالمیر یادآورشد: خیرین مدرسه ساز درساخت فضاهای آموزشی این استان بویژه درمناطق کم برخوردارآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج کارنامه درخشانی دارند که این حرکت معنوی آنان قابل تکریم است.

استان البرز ۴۷۳ هزاردانش آموزدارد که ۱۲۰ هزار نفرآن درمدارس آموزش و پروورش ناحیه ۴ کرج تحصیل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید