چین: آمریکا بدون‌ پیش‌شرط به برجام بازگردد


سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار بازگشت فوری آمریکا به برجام و رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران شد. به گزارش ایسنا، وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: توافق...

سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار بازگشت فوری آمریکا به برجام و رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران شد.


به گزارش ایسنا، وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: توافق هسته‌ای ابران در مقطع زمانی حیاتی قرار دارد. ضروری است که در حال حاضر تمامی طرفین اجرای اجماعی که در جلسه اخیر وزرای خارجه در دسامبر حاصل شد را تسریع بخشند. طرف آمریکایی باید در اسرع وقت بدون پیش‌شرط به برجام بازگردد و تحریم‌های مربوطه را بردارد. بر این اساس ایران نیز باید پایبندی کامل را ادامه دهد.


سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: چین تحولات شرایط را از نزدیک دنبال و ارتباط نزدیک با طرفین مربوطه را حفظ می‌کند. طرف چینی پیشنهاد داده که در اسرع وقت یک دیدار بین‌المللی میان شرکت‌کنندگان در برجام و طرف آمریکایی برگزار شود تا بر سر مسیر پایبندی کامل طرفین آمریکایی و ایرانی مذاکره کنیم.


وی افزود: ما به همکاری با تمام طرفین مربوطه و جامعه بین‌المللی برای بازگرداندن برجام به مسیر خود و پیشبرد حل و فصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران را ادامه خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند