230 هزار بازرسی اصناف در آذربایجان‌غربی انجام شد


230 هزار بازرسی اصناف در آذربایجان‌غربی انجام شد

ارومیه- یارنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال 230 هزار و 913 بازرسی اصناف در این استان توسط بازرسان این نهاد صورت گرفته است.

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازرسی‌ها، ۹ هزار و ۲۴۵ فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شده که ارزش ریالی آنها یک‌هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی اضافه کرد: این پرونده ها برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت قضایی ارجاع داده شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این مدت، پرونده ۲۲۶ شرکت وارد کننده که از بانک مرکزی جهت واردات کالاهای مورد نیاز کشور ارز دولتی دریافت کرده بودند، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت که از این پرونده‌ها ۲۴ فقره پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات تشکیل شده است.

بابایی ادامه داد: ارزش ریالی این ۲۴ فقره پرونده یک هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال بوده که برای رسیدگی به دستگاه های ذیصلاح ارجاع شده است.

ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۱۵ هزار مورد بازرسی در حوزه عمده فروشی با تشکیل ۱۹۵ فقره پرونده به ارزش ۲۹ میلیارد ریال و در حوزه واحدهای خرده فروشی ۱۲۱ هزار مورد بازرسی با تشکیل ۴ هزار و ۴۲۶ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش ۹۴ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بابایی افزود: در راستای نظارت بر فرآیند تأمین و توزیع تخم مرغ، ۱۶۱ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم توسط یک شرکت توزیعی که به صورت غیرقانونی خارج از شبکه در حال توزیع بود کشف و پرونده تخلف به ارزش ۲۲ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعال است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لباس عقد محضری 1403 | لباس عقد محضری 1403 برای عروسی که هرچیزی رو نمی پسنده!