بهزیستی خرمدره 32 مورد تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت کرد


بهزیستی خرمدره 32 مورد تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت کرد

زنجان - ایرنا -رییس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره گفت:در سال جاری 32 مورد تسهیلات اشتغال قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال به اقشار تحت پوشش و معتادین بهبود یافته از محل بند ب تبصره 16 در زمینه های دامداری، کشاورزی، مغازه داری، تولیدی کفش، کابینت سازی، قالیبافی پرداخت شد.

شهرام رجبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال ۳۲ نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی در سال جاری فراهم شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از یکهزار نفر از افراد دارای معلولیت و ۱۴۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بوده و در حوزه توانبخشی نیز ۴۷۵ نفر مستمری بگیر و سایر افراد تحت پوشش از دیگر خدمات دیگر بهزیستی بهره مند هستند.

این مسوول، با بیان اینکه برای یکهزار و ۱۸۰ خانوار تحت پوشش، مستمری ماهیانه پرداخت می شود، ادامه داد: ۱۳۶ دانش آموز، ۱۸ دانشجو، ۶۰ خانواده دارای فرزند دو قلو و بالاتر، ۱۴۵ زن سرپرست خانوار و ۲۷ نفر بیمه شده شهری و روستایی تحت حمایت این اداره هستند.

وی اظهار داشت: میزان مشارکت مردمی به بهزیستی شهرستان خرمدره در سال جاری بیش از ۱۵۰ میلیون تومان نقدی و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره ادامه داد: جلب مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم به منظور رفع نیازهای جامعه هدف بسیار حائز اهمیت است چرا که می تواند کمک شایانی در توسعه رفاه اجتماعی اقشار نیازمند و آسیب پذیر باشد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره با اشاره به فعالیت چهار گروه همیار که توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شود، گفت: فراهم کردن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود، شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف و فراهم آوردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به بالفعل از جمله اهداف اساسی تشکیل چنین گروه‌هایی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و فراهم کردن زمینه‌های رشد استعدادها و مساعدت جهت ارتقای دانش و آگاهی خانواده از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گروه های همیار است.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...