شمار جان باختگان کرونا در فارس به سه هزار و 191 نفر رسید


شمار جان باختگان کرونا در فارس به سه هزار و 191 نفر رسید

شیراز-ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی بیش از 173 هزار مبتلا به کرونا در فارس از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار و 191 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، سید روح الله حسینی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۱۱ هزار و ۹۴۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۵۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۴ هزار و ۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد تست ۲ هزار و ۲۷ نفر مثبت بوده است.

مدیر روابط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۳ هزار و ۸۲ نفر مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است، گفت: هم اکنون ۶۱۳ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ نفر به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی افزود: همچنین ۱۶۵ هزار و ۸۸۳ نفر از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با اعلام جان باختن ۲ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کرونا طی روز گذشته تاکنون، بیان کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کرونا در فارس از ابتدای شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۱۹۱ نفر است.

وی با بیان اینکه کرونا در جامعه در حال چرخش است، گفت: سهل انگاری در برابر این ویروس منحوس، سبب ابتلا به کرونا و در مواردی نیز موجب مرگ می‌شود، بنابراین رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟