معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: وضعیت استان شکننده است


معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: وضعیت استان شکننده است

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون وضعیت ما در استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا شرایط پایدار و نسبتا با ثباتی است اما در عین حال بسیار شکننده است.

به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم شکیبا روز شنبه در نشست مجازی با روسای شبکه های بهداشت و درمان در شهرستان های استان کرمانشاه افزود: در صورت تغییر وضعیت با شرایط بسیار سخت و دشواری مواجه خواهیم شد که با پیک های قبلی بیماری کووید ۱۹ قابل مقایسه نخواهد بود.

وی اظهار داشت: در پیک بعدی بیماری موارد بستری به سرعت افزایش خواهد یافت به طوریکه حتی ممکن است با کاهش تخت های بستری در استان مواجه شویم، بنابراین همه باید با تمام توان اقدامات لازم را انجام دهیم تا بیماری به اوج نرسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه ویروس جهش یافته کرونا در کشور ما نیز مشاهده شده و بالاخره این نگرانی وجود دارد که درصورت عدم پیشگیری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و عادی انگاری شرایط، با پیک بعدی بیماری کرونا در استان رو به رو شویم.

وی افزود: بر این اساس و برای کنترل سریع بیماری باید بیماریابی با استفاده از رپید تست و پی سی آر براساس پروتکل های مشخص شده به صورت هدفمند افزایش یابد به این گونه که اگر فرد مثبت بود تمام افرادی که با او در ارتباط بوده اند باید رهگیری شود.

شکیبا تاکید کرد: تمام مراکز بهداشتی در سطح شهرستان ها و تیم های مشخص شده آنها در راستای مقابله با کرونا به عنوان خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند.

وی یادآوری کرد: خدمات ارایه شده توسط کادر زحمتکش بهداشت و درمان استان در راستای مقابله با کرونا بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و باید همچنان تمام تلاش خود را برای کنترل بیماری بکار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تنها با تشخیص موارد مبتلا و رهگیری افرادی که در ارتباط با موارد مثبت بوده اند، مانع شعله ورشدن کانون بیماری خواهیم شد و با متوقف ساختن کانون می توانیم بیماری را مهار کنیم.

وی غنوان کرد: نکته قابل توجه این است که موارد مثبت را حتما باید قرنطینه کنیم و آموزش های لازم به آنها ارایه گردد، همچنین مکان هایی که در شهرستان‌های مختلف برای قرنطینه تعیین شده باید آمادگی پذیرش بیمار را داشته باشند و افرادی که تمایل به رفتن در این مراکز را ندارند، باید برای حفظ سلامت افراد خانواده خود و دیگران حتما در منزل قرنطینه شوند.

شکیبا گفت: متاسفانه در هفته های اخیر استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یافته و این درحالی است که نوع جدید ویروس هم از نظر شدت انتشار و هم از نظر میزان مرگ و میر بسیار قوی‌تر از نوع کنونی آن است، بنابراین از مردم استان می‌خواهیم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا از هفته گذشته در استان آغاز شده است و با تمهیدات اندیشیده شده تمام کادر درمان استان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای تا پایان سال جاری واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

کرونا جان یک کرمانشاهی دیگر را گرفت
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: یک نفر در شبانه روز گذشته در شهرستان کرمانشاه در اثر ابتلا قطعی به کرونا فوت کرد و مجموع جان‌باختگان به هزار و ۴۷۱ نفر رسید.

مهدی محمدی در گفت و گو با ایرنا، از بستری‌ شدن ۳۶ نفر در شبانه روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۱۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.
وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی استان کرمانشاه ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته همچنین ۹ بیمار بستری و ۴۱ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری