تغییر معناداری در میانگین سنی بستری‌های کرونایی زنجان نداشتیم


تغییر معناداری در میانگین سنی بستری‌های کرونایی زنجان نداشتیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: نسبت به هفته‌های گذشته تغییر واضحی در خصوص میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان زنجان نداشتیم و تاکنون در الگوی درگیری سنی تغییر معناداری نداشته‌ایم.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۳۶ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با رنگ‌بندی در استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: اکنون شهرستان‌های طارم، زنجان،ابهر، خرم‌دره و خدابنده در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود و ماهنشان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. البته زنجانی‌ها نباید به رنگ‌بندی کرونا اتکا کرده و این رنگ‌بندی‌ها آنان را از رعات پروتکل‌های بهداشتی غافل کند.

وی با بیان اینکه اکنون نسبت به هفته‌های گذشته تغییر واضحی در خصوص میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان نداشتیم، افزود: در برخی از استان‌ها گزارش شده بود که بین ۵ الی ۱۷ سال، میزان بستری بیماران کرونایی افزایش پیدا کرده است اما خوشبختانه در استان زنجان تاکنون در الگوی درگیری سنی تغییر معناداری نداشته‌ایم.

این مسئول در رابطه با رتبه‌بندی شهرستان‌ها از نظر میزان بروز موارد بستری بیماری کووید - ۱۹ در هفته پایانی بهمن‌ماه، افزود: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده در استان، لحاظ بروز بیماری کووید - ۱۹ به ترتیب شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، زنجان، طارم، خدابنده، ماهنشان و سلطانیه در رتبه‌بندی بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه اکنون روند بیماری کرونا در شهرستان زنجان خطی بوده و از لحاظ میزان بروز بیماری در میانگین کشوری است، ادامه داد: شهرستان ابهر تنها شهرستان در سطح استان است که دارای روند صعودی بوده و نیازمند توجه جدی است.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر روند بیماری کرونا در شهرستان‌های طارم، سلطانیه، ماهنشان و ایجرود به صورت نزولی است، اظهار کرد: روند بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره ثابت و خطی بوده و در شهرستان خدابنده نیز نسبت به هفته‌های گذشته شاهد روند کاهشی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در همه شهرستان‌های استان زنجان نیازمند توجه و پیگیری جدی بیماری کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: طی هفته جاری در همه شاخص‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در همه شهرستان‌ها، شاهد کاهش هستیم؛ بنابراین زنجانی‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به صورت بسیار جدی باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark