دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در جشنواره علمی پژوهشی 5 رتبه کسب کردند


دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در جشنواره علمی پژوهشی 5 رتبه کسب کردند

شهرکرد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموزان این استان در محورهای مختلف نخستین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، پنح رتبه برتر کسب کردند.

فیروز عسگری روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش آموزی استان و عوامل اجرایی افتخار آفرین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین دوره جشنواره علمی، پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی پنج هزار و ۲۳۱ دانش‌آموز پسر و دختر در سطح استان شرکت کردند که از این تعداد ۵۳ اثر از ۶۶ دانش‌آموز به عنوان آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری معرفی شدند.

به گفته وی، از این تعداد دانش‌آموزان پنج دانش‌آموز رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردند.

به گفته وی، براساس ارزیابی‌های انجام شده و کارنامه عملکردی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بین استان‌ها رتبه هشتم و در مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

عسگری با اشاره به اینکه شیوه‌نامه برگزاری دومین دوره جشنواره علمی و پژوهشی به مناطق ابلاغ شده است، افزود: نخستین دوره این جشنواره در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ برگزار شد و نفرات برتر در دهه فجر اعلام شدند.

وی اظهار داشت:مسابقات کدنویسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست‌فناوری، ادبیات و علوم انسانی، علوم دریا، فناوری نانو، گیاهان دارویی و طب ایرانی، نجوم و مسابقات آزمایشگاهی عناوین مسابقات زیر مجموعه نخستین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در بین دانش‌آموزان گفت: تبدیل شدن کلاس‌های درس به ارائه پژوهش و بهره‌مند شدن همه دانش‌آموزان از ظرفیت پژوهش‌سراها در دستور کار آموزش و پرورش استان خواهد گرفت.

فرحناز قائدامینی افزود: با توسعه پژوهش در مدارس می‌توان دانش‌آموزانی خلاق و پژوهشنده تربیت کرد تا این دانش‌آموزان از طرح و ایده خود استفاده بهینه کنند.

وی بر حضور مستمر دانش‌‍ آموزان در حوزه پژوهش تاکید کرد و گفت:پژوهش‌محوری از اهداف اصلی نظام آموزش و پرورش و سند تحویل بنیادین است .

به گزارش ایرنا، در این جشنواره سیده مائده حسینی از دبیرستان باهنر شهرکرد رتبه اول کشوری مسابقات سلول های بنیادی، شاهرخ مرادی از دبیرستان دین و دانش بارز و پژوهش‌سرای عشایری رتبه اول در مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی، پدرام فرهمند از دبیرستان ارشاد آلونی و پژوهش‌سرای خانمیرزا رتبه سوم در مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی، ملیکا هیبتی از دبیرستان نمونه و پژوهش‌سرای شهرکرد رتبه سوم مسابقات آزمایشگاهی و سید مامک امامی از دبیرستان باب الحوایج رتبه سوم نانوفناوری را کسب کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان