پلمپ واحدهای تجاری در انتظار متخلفان


پلمپ واحدهای تجاری در انتظار متخلفان

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: در روزهای اوج فعالیت بازار اگر اصناف و کسبه پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پوشش ماسک را مراعات نکنند واحدهای صنفی آنها پلمپ خواهد شد.

مهدی اشجع ۲۶ بهمن که به همراه اکیپ بازرسی اماکن و بهداشت از واحدهای صنفی اردبیل بازدید می‌کرد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسبه و بازاریان ما بعد از 11 ماه منتظر اسفند ماه هستند تا رونقی به کسب و کار خود داده و از خریدهای شب عید منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که شهر اردبیل نیز به وضعیت زرد بازگشته اگر واحدهای صنفی و تجاری ما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، احتمال تعطیلی واحدهای صنفی و بازار وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل گفت: در بازدید از بازار تاریخی اردبیل، طلافروشان و برخی از پاساژها با هئیت امنا و روسای اتحادیه‌ها رایزنی انجام شد تا در ورودی این مجموعه‌ها افرادی را بکار گیرند تا نسبت به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کرده و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی برای خریداران و حتی فروشندگان تذکر لازم را بدهند.

اشجع ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا اجازه ندهیم در اسفندماه به عنوان پرفروش ترین ایام کسبه تعطیلی واحدهای تجاری اتفاق بیفتد ولی در صورتی که صاحبان واحدهای تجاری موازین بهداشتی را رعایت نکنند بعد از دوبار تذکر با تعطیلی و پلمپ واحد خود روبرو خواهند شد.

اقدام عجیب صاحبان واحدهای صنفی در اجاره دادن مغازه‌های خود

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل بیان کرد: در این بازدید در کنار دقت و تذکر روی مسایل بهداشتی با کسبه‌ای روبرو بودیم که بدون دریافت پروانه قانونی فعالیت داشتند که در این زمینه همه واحدهای صنفی موظف شدند نسبت به دریافت پروانه صنفی اقدام کرده و به صورت قانونی فعالیت خود را در یک رسته مشخص انجام دهند.

اشجع تصریح کرد: در این زمینه صاحبان برخی از واحدهای صنفی در یک اقدام عجیب مغازه‌های خود را بدون اجاره‌نامه تحویل دادند که عمده تخلفات ناشی از این رویه غلط و ترس از پرداخت مالیات و برخی هزینه‌های دیگر است.

وی افزود: صاحبان واحدهای اجاره‌ای گاه به دلیل اختلاف با صاحب ملک و یا داشتن مشکل پایان خدمت پروانه کسب دریافت نکرده‌اند که مقرر شد با مراجعه به اتاق اصناف در این زمینه اقدام قانونی انجام شود.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل با تذکر به برخی از صنوف تهیه و توزیع مواد محترقه غیرمجاز اظهار کرد: با همکاری اماکن و تعزیرات کسبه‌ای که اقدام به فروش محصولات خارجی و دست‌ساز محترقه کنند، مورد پیگیرد قانونی قرار گرفته و واحد صنفی آنها پلمپ و پرونده‌ای تشکیل و تحویل تعزیرات خواهد شد.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، عمده تخلفات مربوط به رعایت نشدن موازین بهداشتی از سوی صاحبان واحدهای صنفی، عدم درج قیمت، نبود پروانه قانونی، تداخل صنفی در فروش و همچنین فروش برخی از کالاهای قاچاق بود که رئیس اتاق اصناف اردبیل قول مساعد داد تا چنین بازدیدهایی در اسفندماه تشدید شده و با متخلفان برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان