دلسوزان کشور باید فارغ از خطوط سیاسی رفتارهای ناشایست را محکوم کنند


دلسوزان کشور باید فارغ از خطوط سیاسی رفتارهای ناشایست را محکوم کنند

اصفهان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جلسه دیروز شورا اصفهان بابت رفتار مذموم  توهین به ریاست جمهوری از وی عذرخواهی کردم، اظهار داشت: اگر اتفاقی در جامعه افتاد که با مبانی اخلاق سازگار نیست لازم است همه دلسوزان کشور بدون لحاظ کردن خط و خطوط، آن رفتار ناشایست را محکوم کنند.

علیرضا نصر اصفهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمل مذموم توهین به رییس‌جمهوری نباید تحت تاثیر خطوط و بده بستان‌های سیاسی قرار گیرد بلکه لازم است همگان از اصول اسلام و انقلاب که رعایت اخلاق است، دفاع کنند ، زیرا اگر برخورد دوگانه در این زمینه صورت گیرد، مردم دچار سردرگمی می شوند.

وی گفت: مردم کلانشهر اصفهان در یوم الله بیست و دوم بهمن امسال حضور حماسی و چشمگیری برای گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی داشتند اما عده ای معدود موتورسوار به رییس جمهوری اهانت کردند که این عمل ناپسند توسط افراد مختلف از هر جناح و گروهی محکوم شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید اجازه دهند که مرزهای اخلاق در جامعه شکسته شود، اظهار داشت: توهین به رییس جمهوری در راهپیمایی بیست و دوم بهمن می تواند برای آینده ما درس آموز باشد و از تبعات آن درس بگیریم و همه مراقبت لازم را داشته باشیم.

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه آقای روحانی رییس جمهوری منتخب مردم ایران و مستقر هستند، تصریح کرد: رییس جمهوری درگیر مسائل مختلف است و باید با پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی به مسوولان برای تمرکز بر روی ماموریت ها و مسوولیت‌ها در جهت خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم کمک کنیم.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه باید برای همه انسان‌ها در هر قشری سه عامل فهم، حقوق و کرامت در نظر گرفته شود، اضافه کرد: توهین به هر شخصی، کار ناصوابی است از طرفی توهین به افرادی که امور مردم را دنبال می‌کنند تاثیر بیشتری در جامعه به‌همراه دارد.

وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار اصفهان بیست و دوم بهمن امسال با وجود شرایط ناشی از کرونا حضور حماسی در راهپیمایی خودرویی و موتوری داشتند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات اخیرشان با صراحت درباره رعایت اخلاق اسلامی موضع گیری کردند و همه اینها فضا را برای چنین اتفاقی کور کرده بود و فضا برای این رفتارها فراهم نبود.

نصر اصفهانی ادامه داد: در حرکتی که توسط عده ای معدود موتور سوار در روز بیست و دوم بهمن در اصفهان اتفاق افتاد بنظر می آید که احساسات بر آنها غلبه کرده بود به‌همین دلیل لازم است که آنها پاسخگوی رفتار خود باشند و از طرفی برخورد با آنها کریمانه باشد.

وی با تشکر از همه افرادی که در زمینه توهین به رییس جمهوری موضع گرفتند و اقدام کردند، اظهار داشت: لازم است مردم، مسوولان و افرادی که صاحب تریبون هستند از هر رفتار و گفتاری که ستون های اخلاقی جامعه را بهم می‌ریزد ، پرهیز کنند.

عده ای موتور سیکلت سوار همزمان با مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن امسال در میدان آزادی ( دروازه شیراز ) اصفهان به رییس جمهوری هتاکی کردند و کلیپ شعارهای آنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و استاندار اصفهان در بیانیه مشترکی با اشاره به اینکه عده‌ای قلیل قانون‌ستیز در مراسم روز ۲۲ بهمن اقدام به هتاکی و حاشیه‌سازی کردند، رسیدگی دستگاه‌های ذیربط به وظایف قانونی و انقلابی خود در قبال خاطیان و هنجارشکنان جاهل را خواستار شدند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در واکنش به توهین معدودی از موتورسوار در آیین ۲۲ بهمن اصفهان به رییس ‌جمهوری اعلام کرد: لازم است با عوامل این رفتار توهین‌آمیز به‌ویژه فرد یا افرادی که مُسبب این اتفاق شدند، برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عبداللهی‌نژاد افزود: باز کردن بستر توهین به مسوولان نظام، کار پسندیده‌ای نیست و علت بروز این رفتارها باید ریشه‌یابی دقیق شود.

چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر شیوع ویروس کرونا به‌صورت خودرویی، موتوری و مجازی در کشور برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام موضع کاخ سفید درباره پذیرفتن آتش بس ازسوی حماس