42 زندانی همزمان با دهه فجر در همدان آزاد شدند


42 زندانی همزمان با دهه فجر در همدان آزاد شدند

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: 42 زندانی جرائم غیرعمد همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی از زندان های این استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

«یدالله روحانی منش» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زندانیان آزاد شده شامل ۲۲ محکوم مالی، ۱۶ زندانی مهریه، ۲ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و ۲ زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری و هماهنگی ستاد دیه استان و همراهی شاکیان خصوصی، آزاد و به جمع خانواده خود پیوستند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر از زندانیان آزاد شده زن و مابقی مرد هستند، گفت: مجموع بدهی ۴۲ زندانی آزاد شده بیش از ۵۹ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال بود که با پرداخت آن زمینه آزادی این افراد فراهم شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: بیش از ۳۵ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال از بدهی این زندانیان از سوی شاکیان بخشیده و یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال آن نیز از جانب خانواده زندانیان تامین و پرداخت شد.

روحانی منش در خصوص نحوه تامین مابقی مبلغ موردنیاز برای آزادی این افراد، اظهار داشت: ۱۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال به علت ناتوانی زندانی در پرداخت آن «اعسار به تقسیط» شد، هشت میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال در قالب کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه و ۹۰۰ میلیون ریال نیز در قالب تسهیلات پرداختی از طریق چهار بانک تامین و پرداخت شد.

به گفته مدیرعامل ستاد دیه استان همدان، ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۴۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان در ۹ ماه نخست امسال از زندان های استان آزاد شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اورژانس همدان به 100 نیرو نیاز دارد