یکی از معابر شهرستان ملایر به نام جنگلبان نامگذاری شد


یکی از معابر شهرستان ملایر به نام  جنگلبان  نامگذاری شد

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر زنگنه شهرستان ملایر به نام جنگلبان خبر داد و گفت: این نامگذاری در راستای ارج نهادن به خدمات جنگل‌بانان انجام شده است.

به گزارش ایرنا؛ "اسفندیار خزائی" عصر دوشنبه در آئین نامگذاری خیابان جنگلبان در شهر زنکنه از توابع بخش زند این شهرستان، زنده نگه‌داشتن نام جنگلبان در بین مردم، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و ترویج سنت حسنه کاشت نهال در بین اقشار جامعه را از دیگر اهداف این نامگذاری عنوان کرد.

وی فعالیت و خدمات جنگل‌بانان و محافظان طبیعت در پاسداری از مهمترین میراث و امانت نسل‌های آینده همچون عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مراتع که نقش اساسی در امنیت حیاتی انسان‌ها و توسعه پایدار کشور دارند، را قابل تحسین دانست و تاکید کرد: تاکنون کمتر به این اقشار توجه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: جنگل‌بانان در شرایط سخت آب و هوائی در سرما، گرما، شب و روز جان و آسایش خود را به خطر می‌اندازند تا جنگل‌ها و مراتع برای نسل‌های آینده و فرزندان این مرز و بوم محافظت شود و باقی بماند.

خزائی افزود: هم‌اکنون به ازای هر ۶۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی در استان یک نفر نیروی حفاظتی و جنگلبان مشغول حفاظت از انفال است که در مقایسه با میانگین استاندارد در کشورهای توسعه یافته، این سطح فاصله زیادی دارد.

به گفته او برای افزایش ضریب حفاظتی باید این سطوح به ازای هر ۱۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی، باید یک نیروی حفاظتی فعال باشد که این امر به دلیل کمبود اعتبارات کمبود نیروی انسانی فعلاً امکان‌پذیر نیست.

خزائی اضافه کرد: این خیابان دومین خیابانی است که امسال در استان همدان و در شهرستان ملایر به این نام نامگذاری می‌شود.

وی افزود: در جهان کنونی با سه چالش مهم تغییرات آب و هوائی، بیابانی شدن و کمبود آب شیرین مواجه هستیم و ناگریز به اجرای طرح‌های مهم و پایدار منابع طبیعی و جنگل‌کاری هستیم وملایر در این زمینه از شهرستان‌های پیشرو در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مردم مهمترین نقش را در حفاظت از جنگلها و مراتع بر عهده دارند، تاکید کرد: بدون مشارکت و همراهی مردمی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بسیار سخت و امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی چندین اصله نهال در دامنه‌های اراضی ملی شهر زنگنه غرس شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جوان ملایری در سد خاکی غرق شد