169 طرح عمرانی با اعتبار 906 میلیارد ریال در خدابنده افتتاح شد


169 طرح عمرانی با اعتبار 906 میلیارد ریال در خدابنده افتتاح شد

زنجان - ایرنا - استاندار در سفر یک روزه خود به شهرستان خدابنده، 169 طرح عمرانی با اعتبار 906 میلیارد ریال را در این شهرستان افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا فتح الله حقیقی روز دوشنبه در بدو ورود به شهرستان خدابنده در مزار شهدای قیدار حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

دیدار با خانواده شهید قیدارعلی عاشوری و گفت و گو با مادر این شهید والا مقام برنامه بعدی استاندار زنجان بود.

حقیقی دیداری نیز با یک خانواده دارای ۲ فرزند معلول در شهر قیدار داشت و از نزدیک به دلجویی از این خانواده فداکار و صبور پرداخت.

افتتاح پروژه کمربندی شهر قیدار از برنامه های عمده سفر یک روزه استاندار زنجان به شهرستان خدابنده بود.

گفتنی است احداث کمربندی شهر قیدار بخشی از پروژه بزرگ ۲ بانده کردن راه ارتباطی سلطانیه – خدابنده – کبودر آهنگ است و بهره برداری از این طرح، بخش قابل توجهی از مسائل ترافیکی داخل شهر قیدار را حل می‌کند.

همچنین در این سفر پروژه گازرسانی به پنج روستای خدابنده نیز به بهره برداری رسید.

به گفته فرماندار شهرستان خدابنده در سال ۹۲، حدود ۱۷ درصد از جمعیت روستایی خدابنده از گاز شهری برخوردار بودند ولی اکنون میزان برخورداری روستاییان شهرستان از گاز شهری به ۹۶ درصد رسیده است.

افتتاح سالن ورزشی باستانی قیدار از دیگر برنامه های استاندار زنجان در سفر به شهرستان خدابنده بود.

این سالن ورزشی، نخستین زورخانه شهرستان خدابنده است که در مساحت قریب ۳۷۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال (یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) احداث شده است.

استاندار زنجان در این سفر، در مجموع به صورت همزمان ۱۶۹ طرح عمران شهری و روستایی در شهرستان خدابنده را با اعتبار ۹۰۶ میلیارد ریال، افتتاح کرد.

همچنین ۶ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال با حضور استاندار زنجان در خدابنده به مرحله بهره برداری رسیدند.

بهره برداری از این طرح ها برای ۱۷۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

شهرستان خدابنده با بیش از ۱۶۴ هزار نفر جمعیت، در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومترمربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)