استفاده از کنجد سیاه در نانوایی‌ها غیرمجاز است


استفاده از کنجد سیاه در نانوایی‌ها غیرمجاز است

تبریز- ایرنا - فرماندار شهرستان اهر اعلام کرد: استفاده از کنجد سیاه در واحدهای نانوایی غیرمجاز و غیربهداشتی است و افزایش خودسرانه قیمت نان به بهانه اضافه کردن کنجد هم تخلف صنفی است.

رسول خدابخش روز سه شنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهر از تشکیل ۲۰ پرونده تخلفاتی برای نانوایی‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان ۲۰۰ مورد بازرسی انجام شده از نانوایی‌ها؛ تخلفات ۲۰ واحد نانوایی در رابطه با کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای، تعطیلی خودسرانه نانوایی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی محرز و پرونده تخلفاتی به ارزش ۸۷ میلیون ریال جریمه تعیین شد.

وی اعلام کرد: در فروردین‌ماه هرگونه تعطیلی خودسرانه نانوایی؛ ممنوع است و در صورت تخطی برابر ماده ۵۵ برخورد قانونی می شود و در ایام نوروز نانوایی‌ها بایستی طبق برنامه تدوین شده فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به واحدهای نانوایی آزادپَز برابر قوانین و ضوابط سال ۹۴؛ آرد یارانه‌ای تخصیص نمی‌یابد در حالی که سهمیه آرد شهرستان مشخص بوده و قانون اجازه افزایش واحد نانوایی دارای سهمیه آرد یارانه‌ای را نمی‌دهد.

خدابخش بابیان این‌که به هیچ عنوان با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای نانوایی چشم پوشی نمی شود، گفت: در نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وزن چانه، کیفیت نان و سایر تخلفات نباید کوتاهی شود، هرچند رویکرد ما مُچ‌گیری نیست بلکه اصلاح امور و رضایتمندی مردم را اولویت قرار داده‌ایم.

فرماندار شهرستان اهر از پلمب ۱۰ واحد نانوایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: متأسفانه برخی از واحدهای نانوایی، ضوابط و مقررات را زیرپا می‌گذارند و با اینکه نباید افزودنی اضافه شود به این موضوع توجه نمی کنند.

خدابخش با اشاره به اینکه یکی از واحدهای نانوایی شهرستان ۲۶ مورد تخلف صنفی در عرض چند ماه مرتکب شده است، گفت: نباید با متخلفان سازش و مماشات شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک