فعالیت 45 حلقه تربیتی چهره به چهره در جنوب کرمان 


فعالیت 45 حلقه تربیتی چهره به چهره در جنوب کرمان 

ایوب عبدی نسب گفت: در سال 89 طرح تربیتی چهره به چهره در جنوب کرمان آغاز شده و ماموریت اجرای این طرح به کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت محول شد که در همین راستا 45 حلقه تربیتی راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

«ایوب عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در سال ۸۹ طرح تربیتی چهره به چهره در جنوب کرمان آغاز شده و ماموریت اجرای این طرح به کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت محول شد که در همین راستا ۴۵ حلقه تربیتی راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند.


مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان با بیان این مطلب که این حلقه های تربیتی در شش شهرستان از هفت شهرستان جنوب کرمان فعالیت دارند، افزود: در جنوب کرمان تنها شهرستان فاریاب است که طرح چهره به چهره ندارد و در دیگر شهرستان ها مربیان این طرح مشغول انجام برنامه های مرتبط با این طرح هستند.


وی بیان کرد: بنیانگذار طرح چهره به چهره، حجت الاسلام قرائتی هستند که در سال ۸۱ این طرح ذیل موسسه ترویج فعالیت های قرآنی ایشان راه اندازی شده و در ابتدا در چند استان طرح چهره به چهره آغاز به کار کرد و پس از کسب نتایج مطلوب به صورت گسترده در سراسر کشور تشکیل شد.

عبدی نسب ابراز کرد: نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ سال جامعه هدف طرح چهره به چهره هستند و اصل و اساس کار این طرح، برقراری ارتباط چهره به چهره مربی با متربیان و با هدف رشد معنوی نوجوانان است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت ادامه داد: مربیان به صورت هفتگی با متربیان جلسه حضوری دارند و در طول هفته نیز ارتباط دوستانه ای با آنها داشته و همچون مشاور و دوستی مهربان نوجوانان را راهنمایی می کنند.



وی اظهار کرد: حلقه های تربیتی چهره به چهره بر اساس رده های سنی تشکیل می شوند به طور مثال گروه سنی ۱۱ تا ۱۳ سال یک حلقه را تشکیل می دهند.


عبدی نسب تاکید کرد: نوجوانان آینده سازان هر کشوری هستند و اگر نوجوانان به طور صحیح با معارف دین و ارزش های آن آشنا شوند در نتیجه در آینده به خوبی از ارزش های اسلامی دفاع و پاسداری می کنند.


مجری طرح چهره به چهره جنوب کرمان با اشاره به این که مربیان باید واجد شرایط باشند، اضافه کرد: مربیان حلقه های تربیتی چهره به چهره می بایست متاهل، شاغل، آگاه به معارف دینی و علاقمند به کار در این حلقه های تربیتی باشند.


وی بیان کرد: در استان کرمان به دلیل پهناوری، ۲ ستاد مرکزی طرح تربیتی چهره به چهره تشکیل شده که یکی از این ستادها در جنوب کرمان مستقر است و ما تاکنون دوره های آموزشی ویژه مربیان را با استفاده از ظرفیت اساتید کشوری و استانی برگزار کرده ایم.


عبدی نسب افزود: از مهمترین اهداف طر تربیتی چهره به چهره، تربیت مربیان شایسته و کارآمد، ‎تقویت باورهای دینی،‎ توسعه اخلاقی و رفتار اسلامی در میان جوانان و نوجوانان و مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت ابراز کرد: با توجه به شیوع کرونا تقریبا فعالیت های حضوری طرح چهره به چهره برای قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس، تعطیل شده اما مربیان ارتباط خود را به صورت مجازی با متربیان حفظ کرده و آموزش های لازم را در این مدت ارائه کرده اند.


وی از برگزاری نشست مربیان طرح تربیتی چهره به چهره در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و عنوان کرد: به لطف خدا فرصتی فراهم شد تا در این ایام با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، نشستی با مربیان این طرح در رودبار جنوب برگزار کنیم.

عبدی نسب در خاتمه یادآور شد: این نشست با محوریت طرح نقطه نظرات مربیان طرح تربیتی چهره به چهره این شهرستان در خصوص مشکلات پیش روی اجرای این طرح و ارائه راهکارهای مناسب برگزار شد و در حاشیه برگزاری این نشست به منظور تعامل دو جانبه با بنیاد علوی نشستی برگزار شده و در پایان نیز هدایایی تقدیم این مربیان شد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)