راهنمای خرید اسکیتی برای تمام عمرتان


یکی از ورزش‌های جالب و پرطرفدار، ورزش اسکیت است. بسیاری از...

راهنمای خرید اسکیتی برای تمام عمرتان

یکی از ورزش‌های جالب و پرطرفدار، ورزش اسکیت است. بسیاری از افراد علاقه دارند تا مسافتی بسیار طولانی را در حالی که اسکیت به پار کرده‌اند سپری کنند و از این طریق هیجان زیادی را تجربه نمایند. به طور کلی می‌توان گفت این رشته ورزشی، سبک‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت، اسکیت رولر، اسکیت اجاره‌ای و... را نام برد.

در هر صورت و با هر هدفی که از این بازی و یا ورزش داشته باشید لازم است حتماً قبل از آن به خرید کفش اسکیت مناسب اقدام نمایید. چراکه در واقع اصلی‌ترین عامل در این ورزش، انتخاب کفش مناسب است. در حقیقت استفاده از این ابزار به اندازه‌ای دارای اهمیت است که ممکن است پس از انتخاب یک کفش نامناسب اسکیت، به طور کلی این ورزش هیجان انگیز را کنار بگذارید و یا با یک کفش مناسب تصمیم به ادامه این تمرینات بگیرید.

اسکیت چیست؟

اسکیت‌ها از لوازم ورزشی هستند که در فرم‌های مختلفی تولید می‌شوند. این فرم‌ها هر یک بر میزان قدرت و نیرویی که اسکیت باز به آن وارد می‌کند تأثیر دارد. از طرف دیگر اندازه چرخ‌ها و جنس بدنه اسکیت‌هایی که به طور حرفه‌ای و برای مسابقات در نظر گرفته شده‌اند با اسکیت‌هایی که برای تمرین تدارک دیده شده‌اند، تفاوت دارند. لازم به ذکر است که کفش اسکیت در انواع مختلفی تولید شده است.

از جمله انواع مختلف کفش اسکیت می‌توان به اسکیت خیابانی، اسکیت سرعت، اسکیت هاکی و اسکیت نمایشی، اسکیت اگرسیو و... اشاره کرد. از طرف دیگر انواع کفش اسکیت از نظر ظاهری نیز عبارتند از: اسکیت 4 چرخ و اسکیت ریلی که هر یک دارای کاربردهای مخصوصی هستند. یک کفش اسکیت از چندین بخش مجزا تشکیل شده است که عبارتند از: بدنه تشکیل دهنده اسکیت، کلیپس، چسبک و بندهای محکم کننده کفش اسکیت، چرخ‌ها و دیگر اجزا.

راهنمای خرید اسکیت

توجه به راحتی کفش اسکیت، کیفیت و سایز آن

یکی از نکات ضروری هنگام خرید اسکیت مناسب، توجه به کیفیت و راحتی این محصول است؛ بنابراین نباید با توجه کردن به ظاهر کفش، از توجه به کیفیت مطلوب آن غفلت شود. کفش اسکیت باید به اندازه پای شما باشد.

توجه به جنس بدنه اسکیت

اسکیت‌ها نباید دارای بدنه‌ای محکم و یا بسیار سفت باشند. چون در این صورت ممکن است پا، دچار آسیب شود.

توجه به نحوه حرکت چرخ‌های اسکیت

هنگام خرید این محصول باید توجه داشته باشید که حتماً نوعی از کفش اسکیت را خریداری نمایید که چرخ‌هایشان به اندازه کافی، روان باشند و به راحتی به حرکت در بیایند و لذت یک تفریح هیجان انگیز را از شما سلب نکنند.

توجه به سطح مهارت در هنگام خرید اسکیت

در هنگام خرید کفش اسکیت مناسب لازم است حتماً سطح توانایی و مهارت خود را در زمینه این ورزش در نظر بگیرید و متناسب با آن به خرید کفش، اقدام کنید.

توجه به قطر، ضخامت و جنس چرخ‌های اسکیت

هنگام خرید کفش اسکیت مناسب، باید به چرخ‌های آن توجه کنید چراکه سایز و اندازه چرخ‌های کفش اسکیت، با سرعت، شتاب، راحتی و پایداری آن رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین باید حتماً به قطر، ضخامت و جنس چرخ‌های اسکیت توجه شود.

توجه به جنسیت فرد و خرید اسکیت مناسب

در طراحی و تولید کفش اسکیت، به زنانه و مردانه و یا دخترانه و پسرانه بودن این محصول توجه می‌شود؛ بنابراین برای خرید کفش اسکیت مناسب، این ویژگی‌ها را نیز در نظر بگیرید.

خرید اسکیت ترمز دار یا بدون ترمز

در هنگام خرید کفش اسکیت مناسب باید توجه کنید که اگر از افراد مبتدی در این زمینه هستید و تسلط کافی ندارید، حتماً باید اسکیتی خریداری نمایید که دارای ترمز باشد اما افراد حرفه‌ای، نیاز به اسکیت ترمز دار ندارند.

نکات مهم هنگام خرید محصول

توجه به جنس ترمز اسکیت

از جمله نکات لازم هنگام خرید کفش اسکیت این است که ترمز این وسیله باید از جنس پلی اورتان ساخته شده باشد و پلاستیکی نباشد تا بتوانید سطح تماس خوبی با زمین برقرار کنید و توقف شما نیز ساده‌تر ‌شود.

توجه به جنس و استحکام جوراب اسکیت

هم‌چنین از دیگر مواردی که لازم است هنگام خرید این محصول ورزشی به آن توجه کنید توجه به جنس و استحکام جوراب آن است. این بخش باید دارای ضخامت کافی باشد و به اندازه کافی محکم باشد تا پس از مدتی بعد از استفاده از آن، حالت مناسب خود را از دست ندهد و به آسیب ساق پا، منجر نشود.

توجه به بست اسکیت

یکی از نکات مهم هنگام خرید اسکیت، توجه به بست آن است که ابزار مهمی برای راحتی پای اسکیت باز به شمار می‌رود و تعادل او را حفظ می‌کند.

نحوه تشخیص اصل بودن کالا

یکی از موارد اساسی که می‌توان از طریق آن پی برد که کالای خریداری شده از نوع اصل است و یا تقلبی، این است که از طریق فروشگاه‌های معتبر عرضه محصولات ورزشی، کفش اسکیت مناسب خریداری کنیم. همان‌طور که می‌دانیم بسیاری از فروشندگان این کالاها در سال‌های اخیر به عرضه انواعی از محصولات تقلبی اقدام کرده‌اند.

بسیاری از این فروشندگان متقلب، از برندهای معروف و شناخته شده در بازار، استفاده می‌کنند و سپس یک یا دو حرف از محصول مورد نظر را تغییر می‌دهند و یا آن‌ها را جا به جا می‌کنند و محصول تقلبی خود را به جای کالای اصل، می‌فروشند. از آنجا که امنیت این محصول ورزشی بسیار مهم است حتماً توجه داشته باشید که برندهای تقلبی، دارای ضربه گیر نیستند و این عامل موجب آسیب بسیاری برای اسکیت باز غیرحرفه‌ای می‌شود؛ بنابراین کفش اسکیت را حتماً از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید.

منابع:

اسکیت بازار

آباژور

Inline Warehouse

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر