فعالیت 20 شرکت فناورانه در بخش کشاورزی اردبیل


فعالیت 20 شرکت فناورانه در بخش کشاورزی اردبیل

رئیس پارک و علم و فناوری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 20 شرکت فناورانه در حوزه کشاورزی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.


ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور ما در پارک علم و فناوری روی موضوع فرهنگسازی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنیم و امیدواریم با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها بتوانیم در ترویج فعالیت‌های مؤثر در این بخش موفق عمل کنیم.
رئیس پارک و علم و فناوری استان اردبیل گفت: در توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در کنار آحاد مختلف مردم و فرهنگسازی در این زمینه با جامعه هدف و سازمان‌های دولتی همچون شرکت‌های برق، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تفاهمنامه همکاری مشترک به امضا رساندیم تا فعالیت‌هایمان را در این بخش با انسجام بیشتر به پیش ببریم.


ابراهیم‌پور افزود: ما از ایده‌های نو و خلاقانه حتی در گروه‌های سنی پایین نیز حمایت می‌کنیم و امیدواریم در رسیدن به اهداف جدی پارک در معرفی و شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در این بخش موفق عمل کرده و علاقمندان را به این حوزه ترغیب و تشویق کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با صدا و سیما در تعمیق گفتمان‌سازی در بخش فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان همکاری‌های خوبی را شاهد هستیم و در کنار آن تلاشمان بر این است تا با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح استان و شهرستان‌ها بتوانیم ظرفیت‌های خوب این حوزه را برای گروه‌های مختلف جامعه معرفی کنیم.


وی بیان کرد:‌ ما در بهمن ماه با یک تحول خوب در حوزه فناورانه و همچنین برگزاری رویدادهای شتاب و کارآفرینی روبه‌رو بودیم به طوریکه در همین ماه عقد قرارداد 12 میلیارد تومانی با یکی از شرکت‌های اصفهانی، سه میلیارد تومانی با بنادر کشور و همچنین سایر قراردادهای تجاری و فناورانه به امضا رسید.


وی از امضای تفاهمنامه با اقتصاد و دارایی، منابع طبیعی، آبخیزداری و گردشگری در همکاری‌های مؤثر و توسعه نظام فناورانه خبر داد و اظهار کرد: در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت به عنوان سه محور توسعه استان شرکت‌های متعددی فعالیت می‌کنند تا با ایده‌های نو توسعه فناوری‌های جدید را شاهد باشیم.
ابراهیم‌پور به برگزاری چهار رویداد کارآفرینی و شتاب در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع خلاق، صنعت دام و طیور، صنعت ساختمان و حوزه اجتماعی و فرهنگی شاهد برگزاری این رویدادهای فناورانه بودیم.


وی در ادامه تصریح کرد: با برگزاری این چهار رویداد بیش از 300 نفر از جوانان و نیروهای مبتکر درگیر کارهای فناورانه و ایده‌های جدید شدند و نظیر 18 مورد ایده و ابتکار جدید از قبل برگزاری این رویدادها به دست آمد.
ابراهیم‌پور افزود: در بخش کشاورزی با فراخوانی که انجام شد در 10 محور احصا ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را شاهد بودیم به طوری که در یکی از این فراخوان‌ها تولید خاک پیت که مخصوص مجتمع‌های گلخانه‌ای است و در استان اردبیل این بخش در حال توسعه است، به انجام رسید.


رئیس پارک و علم و فناوری استان اردبیل به تولید بذر سازگار با اقلیم استان در بخش گندم و سایر بذور اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع 20 شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت مورد از این شرکت‌ها دانش‌بنیان بوده و به صورت تخصصی نیز مرکز رشد کشاورزی در استان راه‌اندازی شده است.


وی در پایان از رایزنی‌ها برای عقد تفاهمنامه همکاری با کشت و صنعت مغان خبر داد و خاطر نشان کرد: در هفته‌های آینده این تفاهمنامه همکاری بین پارک علم و فناوری و کشت و صنعت به امضا خواهد رسید تا هر دو مجموعه از دستاوردهای علمی و فناورانه استفاده کنند.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه‌اندازی میز خدمت سرمایه‌گذاری از سال آینده در اردبیل