کشتی ورزش اول ایلام است


کشتی ورزش اول ایلام است

سرپرست استانداری ایلام گفت: اولین هیئتی که در استان تشکیل شده، هیئت کشتی بوده و این ورزش دارای پیشینه‌ای طولانی‌ و تاریخی‌ در استان است.

دکتر «محمد نوذری» در دیدار «علیرضا دبیر» رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، کشتی را از ساختارهای تاریخی کشور خواند و اظهار کرد: هر کشوری را با یک ورزش خاص می شناسند و کشتی ورزش اول ما ایرانی‌ها است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بزرگ استان در رشته های مختلف ورزشی گفت: استان ایلام دارای توانمندی های خاصی در ورزش های قهرمانی به ویژه در کشتی است ودر کشتی فرنگی دارای جایگاه خاصی در کشور است.

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه اولین هیئتی که در استان تشکیل شده، هیئت کشتی بوده است، گفت: کشتی ورزش اول ایران و ایلام بوده و دارای پیشینه‌ای طولانی‌ و تاریخی‌ است.

وی از ورزش به عنوان مهمترین تعدیل گر آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: یکی از راهبردهای اساسی ما برای تعدیل مسائل و مشکلات اجتماعی توجه به ورزش و ایجاد سرزندگی و نشاط در جامعه است.

نوذری گفت: جوانان این دیار از با استعداد ترین ها در کشور هستند و توجه به آن ها در هر حوزه‌ای می‌تواند خالق توانمندی های خاص برای کشور باشد.

وی تصریح کرد: هر ساله در قالب مسائل اجتماعی اعتبارات خاصی به حوزه‌های مختلف از جمله ورزش اختصاص می‌دهیم و اعتقاد داریم یکی از مهمترین راه‌های کنترل آسیب های اجتماعی توجه به ورزش و ایحاد نشاط و سرزندگی در جامعه است.

وی به شرایط کرونایی و مسائل و مشکلاتی که برای فعالیت‌های ورزشی ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: در استان ایلام نیز در این شرایط تمامی امور و تصمیمات تحت نظر ستاد ملی کرونا در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های ورزشی قرار می گیرد و ما ناچار هستیم برای سلامت جامعه و مردم آنها را رعایت کنیم.

در ادامه این دیدار دکتر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی از نگاه تعاملی و خوب سرپرست استانداری ایلام به مقوله ورزش به ویژه کشتی تقدیر کرد و گفت: ما از این نگاه سازنده و مثبت به ورزش استقبال می کنیم و آمادگی تعامل و همکاری بیشتر در زمینه توسعه ورزش کشتی استان داریم.

وی با بیان اینکه کشتی ورزش اول استان است ابراز امیدواری کرد این ورزش در استان توسعه بیشتری پیدا کند.

رئیس فدراسیون کشتی از روند تعطیلی باشگاه های ورزشی به خاطر بحث کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: امیدواریم به زودی با از بین رفتن ویروس منحوس کرونا ، شاهد پویایی و تحرک حوزه ورزش در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه