از خودباوری در زمینه پزشکی تا ساخت واکسن ایرانی/اجتماع جامعه پزشکی حول قرآن کریم


از خودباوری در زمینه پزشکی تا  ساخت واکسن ایرانی/اجتماع جامعه پزشکی حول قرآن کریم

قربانی گفت: بزرگترین خروجی همایش‌های قرآنی در حوزه سلامت تکریم نقش جایگاه انسان به عنوان اشرف مخلوقات در این حوزه به‌خصوص در مواقع بحرانی همچون ایام بحران کرونا در درمان بیماران کرونایی و تجویز واکسن و داروی تأیید شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ هشتمین یادواره ملی قرآن، عترت و سلامت با محوریت (قرآن، عترت، جامعه پزشکی و جلوه‌های ایثار و تاب‌آوری در بلایا) در جوار مرقد مطهر امام هشتم "علیه السلام" به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

بنابراین گزارش دکتر رحیم قربانی، دبیر اجرایی هشتمین همایش قرآن، عترت و سلامت جامعه پزشکی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری این همایش گفت: هشتمین یادواره ملی قرآن، عترت و سلامت از روز شانزدهم و هفدهم بهمن ماه در کنار مزار شریف به امام رضا علیه السلام برای هشتمین سال پیاپی برگزار شد.این همایش با همکاری مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های نظام سلامت از جمله سازمان نظام پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود و ۷ دوره گذشته به میزبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، شیراز، بقیه‌الله، کاشان، ایران و اراک و سازمان تأمین اجتماعی برگزار شده و هشتیمن دوره این رویداد قرآنی را با نام و یاد شهدای مدافع سلامت و با محوریت (قرآن، عترت، جامعه پزشکی و جلوه‌های ایثار و تاب‌آوری در بلایا) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جوار بارگاه منور رضوی برگزار کردیم.

وی افزود: هشتمین همایش قرآن و عترت جامعه پزشکی با محوریت تاب آوری در بلایا به جلوه های ایثارگری جامعه پزشکی به ایستادگی و ایثار آنها در برابر بلایا نشانه دارد در این همایش برخی از نخبگان علوم پزشکی با داشتن رتبه های بین المللی قرآنی مقالات و پژوهش های خود را در این زمینه پیرامون ابعاد مختلف همچون ایثار بلایا از منظر قرآن کریم دانش سلامت قرآن و عترت به عنوان دو بال شفاف و سلامت ارائه کردند. هشتمین همایش قرآن و عترت جامعه پزشکی با پنج نشست تخصصی و حضور محدود ۳۰ نفر از شرکت کنندگان بگزار شد البته حدود ۲ هزار نفر از فضای مجازی پیگیر نشست‌های تخصصی بودند گفتنی است پیش از این هر ساله این همایش با حضور ۳۵۰ تا ۵۰۰ نفر از علاقمندان برگزار می‌شد.

قربانی عنوان کرد: در این همایش ۱۷ مقاله پژوهشی ارائه شد که هر کدام در جای خود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از برکات انقلاب اسلامی ایجاد خودباوری در زمینه پزشکی و عدم نیاز به بیگانگان است که اکنون ایران در جایگاه قرار گرفته است که بسیاری از کشورها در زمینه پزشکی از ایران الگو می گیرند علیرغم سیاه‌نمایی های دشمنان جامعه پزشکی با قدرت پیش می‌رود که مهمترین نشانه آن تولید واکسن کرونا ایرانی به دست دانشمندان کشورمان اگر سختی ها را تحمل کنیم با برگشت و آرمان های انقلاب اسلامی می ‌توان تمام پستی بلندی ها را پشت سر گذاشت و به قله های پیشرفت رسید.

وی افزود: بزرگترین خروجی همایش‌های قرآنی در حوزه سلامت تکریم نقش جایگاه انسان به عنوان اشرف مخلوقات در این حوزه به‌خصوص در مواقع بحرانی همچون ایام بحران کرونا در درمان بیماران کرونایی و تجویز واکسن و داروی تأیید شده است. مقام معظم رهبری در ایام بحران کرونا ضمن تلاش بی‌پایان در مسیر پیشگیری و درمان تأکید ویژه بر دعا و توسل داشتند و در این همایش قرآنی به دنبال وصل شدن به منبع بی‌تشابه الهی هستیم و معظم‌له در کنار آن به استفاده از ظرفیت‌های ناب علمی و پزشکی بر گرفته از آیات قرآن کریم تأکید کردند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها