نیاز به تامین 100 هزار متر مربع زمین برای ساخت مدرسه در اردکان


نیاز به تامین 100 هزار متر مربع زمین برای ساخت مدرسه در اردکان

یزد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه این ارگان چشم انتظار خیرین بزرگوار اردکانی برای تامین زمین مورد نیاز جهت احداث مدارس جدید است گفت: کمبود 100 هزار متر مربع زمین برای ساخت مدرسه جدید، معضل جدی آموزش و پرورش اردکان است .

به گزارش ایرنا ابوالفضل کارگر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: ۶۸ درصد مدارس اردکان در لیست تخریب و بازسازی قرار دارند که از این منظر اردکان بالاترین آمار مدارس لازم به تخریب در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه علاوه بر واحدهای آموزشی در حال احداث ۲۰ واحد آموزشی جدید تا سال ۱۴۰۵ باید در اردکان احداث گردد تصریح کرد: متاسفانه در اردکان وحدت نظری بین مسوولان شهرستان در خصوص مسئله آموزش و پرورش نمی بینیم.

کارگر اظهار داشت: تامین اعتبار لازم برای خرید بیش از ۳۰۰ تبلت و گوشی هوشمند از طریق کمک های صنایع و خیرین بزرگوار در یکسال گذشته در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است .

معاون آموزشی آموزش و پرورش اردکان نیز در ادامه از کسب رتبه دوم استان آموزش و پرورش اردکان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۹۹ و کسب رتبه دوم اردکان در کنکور سراسری ۹۹ در مجموع ۵ گروه آزمایشی‌ نتیجه توجه ویژه به بخش آموزش بوده است خبر داد .

عباس نوین اظهار داشت: کسب ۱۹ رتبه از سه هزار رتبه برتر کنکور سراسری ۹۹ توسط دانش آموزان اردکانی حاصل تلاش های معلمین اردکانی و تلاش دانش آموزان بوده است .

وی با بیان اینکه تجهیز اولین استودیو ویژه ضبط آموزش مجازی در سطح استان در شهر اردکان نشان از پیشگامی آموزش و پرورش اردکان در آموزش مجازی دارد یادآور شد: صدها ساعت محتوای آموزشی برای آموزش در فضای مجازی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در یک سال اخیر تولید شده است.
این مسوول افزود: تشکیل کارگاه های توانمند سازی معلمان جهت ارائه خدمات آموزشی بهتر در فضای مجازی از دیگر فعالیت های معاونت آموزشی آموزش و پرورش اردکان در دوران آموزش مجازی بوده است .

معاون پرورشی آموزش و پرورش اردکان هم تصریح کرد: تدوین دستورالعمل ویژه جهت اجرای مطلوب برنامه های پرورشی مدارس در فضای مجازی ، تشکیل کارگروه های قرآن ،عترت ، سیره شهدا ، بازی و سرگرمی و امام شناسی، برگزاری مسابقات معارف در ۱۱ رشته ویژه فرهنگیان و دانش آموزان و برگزاری جشنواره قرآنی در ۱۴ رشته از جمله فعالیت ها بوده است.

مسعود فداکار ادامه داد: از دیگر فعالیت ها می توان به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در ۷۳ رشته با حضور هفت هزار و ۸۰۰ دانش آموز، اجرای طرح های مدرسه محمدی ، حفظ جزء ۳۰قرآن ، تفسیر سوره حمد ، محفل نور و اجرای پویش سجاده ماه با موضوع نماز اول وقت، اشاره کرد.

معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش اردکان در ادامه به برگزاری ۲ پویش کشوری اشاره و افزود: پویش آجر به آجر فرصت بسیار مناسبی برای مشارکت همشهریان عزیز اردکانی است تا با هر توان مالی در ساخت مدرسه سهیم شوند و نیز پویش من مادرم و فرزندان ایران فرزند من ، فرصتی برای مشارکت مادران اردکانی در طرح کمک مالی به ساخت مدرسه است.

محمد رضاپور گفت: ۱۵ مدرسه خیرساز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد در شهرستان اردکان در حال احداث می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پنج هزار مربع آسفالت ، تکمیل یک سالن ورزشی ، احداث یک زمین چمن مصنوعی ، ۲۰ مورد تعمیر اساسی در مدارس در حوزه توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی انجام گرفته است گفت : احداث یک باب سالن ورزشی با پیشرفت ۶۰ درصد و یک باب سالن آمفی تئاتر با پیشرفت ۳۰ درصد در ترک آباد و احمد آباد در حال پیگیری است .

رضاپور افزود: اعطای ۱۲۷ فقره وام مضاربه ای ، ۲۰۰ فقره وام قرض الحسنه، ۲۰۰ فقره وام خرید لوازم خانگی و واگذاری کارت اعتباری خرید اقساطی در جهت رفاه فرهنگیان اردکان از جمله فعالیت ها در این حوزه است.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تعداد دانش آموزان شهرستان اردکان حدود ۲۱ هزار نفر اعلام شد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران