نیازمندی‌های عشایر خلخال تامین شد


نیازمندی‌های عشایر خلخال تامین شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره امور عشایری خلخال گفت: نیازهای جمعیت عشایری این شهرستان در بحث آرد خام مصرفی و خوراک دام در فصل زمستان امسال تامین شده است.

سعید ذهتاب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از مهرماه سال جاری تاکنون ۱۶۵ تن آرد خام ، ۲۵۹ تن خوراک کنسانتره دام و ۵۴۹ تن جو خوراک دام در بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح‌های عمرانی عشایر خلخال تخصیص یافته است، گفت: افزایش اعتبارات موجب ارائه خدمات بهتر و اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف راه‌سازی ، آبرسانی و سایر امورات عشایر می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری خلخال آبرسانی سیار به مناطق عشایرنشین کم‌آب ، توزیع گاز مایع با استفاده از سلیندرهای ۱۱ کیلوگرمی و ارائه تسهیلات بانکی ایجاد مشاغل خانگی برای تحقق طرح اقتصاد مقاومتی به عشایر خلخال را از جمله خدمات ارائه شده به عشایر پراکنده در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش‌رستم این شهرستان ذکر کرد.

وی گفت: برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی جمعیت عشایری خلخال امسال ۲۰۰ دستگاه تانکر تهیه و در مناطق عشایرنشین توزیع شد.

او همچنین تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه با محوریت تقویت زنجیره تولید در بخش‌های دامداری ، زراعت ، باغداری ، اکوتوریسم ، بیمه دام و محصولات زراعی و استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی و برنامه‌ریزی برای ساماندهی عشایر برای مقابله با بحران‌های خشکسالی را از اهداف و برنامه‌های در دست اقدام اداره امور عشایر خلخال در حمایت و تقویت جمعیت عشایری این شهرستان ذکر کرد.

او تشریح کرد: ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی رایگان در بخش‌های خورش‌رستم و شاهرود توزیع شده و در سال آینده نیز برای عشایر بخش مرکزی خلخال تامین خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، عشایر خلخال متشکل از یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفر هشت درصد از مجموع جمعیت عشایری استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

عشایر خلخال توانایی منحصربفردی در تولید انواع صنایع دستی از جمله گلیم ، جاجیم ، ورنی و تابلوفرش‌های داشته و با برخورداری از ۴۲ هزار واحد دامی نقش مهمی در تولیدات دامی ، گوشت و پروتئین داشته و سالانه ۳۶۰ تن گوشت قرمز ، ۹۰۰ تن شیر و ۳۸ تن پشم تولید می‌کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...