هنرمندان استان مرکزی در سه دوره جشنواره صنایع دستی فجر برگزیده شدند


هنرمندان استان مرکزی در سه دوره جشنواره صنایع دستی فجر برگزیده شدند

اراک - ایرنا - معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: هنرمندان این استان سه دوره متوالی موفق به کسب عنوان برتر جشنواره صنایع دستی فجر کشور شدند که این امر نشانگر پویایی این هنر - صنعت در استان است.

«قاسم کاظمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: «محمد خورشیدی» با اثر مشبک فلزدر سومین جشنواره صنایع دستی فجر، «بابک خویی» و «محمد خورشیدی» در چهارمین جشنواره و امسال نیز در پنجمین دوره «عباس جلالی‌کیا »برگزیده شدند.

وی اظهار داشت: جلالی‌کیا، با ارائه ۲ اثر خود؛ شامل کنده‌کاری سوره مبارکه نور روی چوب و همچنین بخش میانی آن کنده‌کاری روی استخوان شتر و اثر دیگر او منبت یک حدیث پیامبر روی چوب به دلیل ارائه برترین آثار هنری در جشنواره صنایع‌دستی فجر برگزیده شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر با حضور وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و معاون صنایع دستی کشور در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد و برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و سرو سیمین تجلیل شدند.

کاظمی افزود: همچنین از سمیه احمدی به عنوان کارشناس برتر در حوزه توسعه و ترویج اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی تقدیر به عمل آمد.

هنرمندان استان مرکزی در سه دوره جشنواره صنایع دستی فجر برگزیده شدند

وی گفت: حضور موفق هنرمندان استان در جشنواره‌ها و نیز دریافت نشان‌های جهانی و ملی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان این خطه است که غیر از اشتغال‌زایی و بهره اقتصادی، به نوعی صادرات فرهنگ استان نیز محسوب می‌شود..

وی اظهار داشت: در این دوره‌ها محصولات صنایع‌دستی از لحاظ اصالت هنر، زیبایی اثر، استفاده از طراحی سنتی، استفاده از مواد اولیه بومی و خلاقیت در طراحی ارزیابی شدند و آثار پس از گذراندن مرحله پیش داوری در استان برای مرحله داوری نهایی در تهران ارسال شدند.

۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است که برخی از آنها از جمله مینای فلز، گیوه، احجام چوبی(پیکرتراشی)، قلم زنی(فلزکاری)، سفال و آثار چوبی جنبه صادراتی نیز دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی