ستاد امر به معروف باید ملجاء باشد/اینستاگرام پنجره‌ای به اتوبان فساد است


ستاد امر به معروف باید ملجاء باشد/اینستاگرام پنجره‌ای به اتوبان فساد است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تاکید کرد که این ستاد باید سال آینده ملجاء و مامن باشد و مردم اگر برای دفاع از حق خود ناامید شدند، بدانند که توسط این ستاد حمایت می‌شوند.

سلیمان مهدوی در جلسه شورای حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: وقتی می‌گوییم سال آینده ما باید ملجاء و مامن باشیم یعنی چی؟ این یعنی آخرین پناه ما باید باشیم که مردم برای دفاع از حق خود، اگر از همه جا ناامید شدند بدانند از سوی این ستاد حمایت میشوند یعنی دست رد به سینه کسی نباید بزنیم اگرطبق قانون مصداق امر به معروف نباشد، ولی حق باشد بایستی حداقل کارشناسان دفتر حمایت ستاد، مشاوره بدهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، مهدوی گفت: ما درقسمت حمایت سال‌ها تجربه کسب کرده‌ایم و قرار است که انجمن وکلای مدافع آمران و ناهیان را راه‌اندازی کنیم.

فضاسازی شهری ما علیه عفاف و حجاب است

او با بیان اینکه گاهی تشخیص برای همه واضح است، گفت: به عنوان ما جلوی مردم را می‌گیریم و می‌گوییم چرا بدحجاب هستی؟ اما دقیقتر که نگاه می‌کنیم، زیبا سازی و فضاسازی شهری ما علیه عفاف و حجاب است.

مهدوی ادامه داد: عکس ها، تصاویر و ... را دقیق تر ببینید، مدل شهرسازی ما به سمت بی حیایی است، اینجا داشتن یک کمیته مشورتی ضروری خواهد بود و شخصا اعتقاد دارم که دبیر ستاد امر به معروف باید کمیته حقوقدان مشورتی داشته باشد و نسبت به مواردی از این دست تصمیم گیری کند. یک گروه جهادی مطالبه‌گری را غنی و پربار کند و مسئولیت کار را به گروه بسپارد.

چرا تویتر متن محور مسدود اما اینستاگرام تصویرمحور باز است

او با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بهتر از اکثر مردم ریشه منکر را تشخیص دهد، گفت: بی حیایی در کشور سازماندهی شده است، از زمانی که قانون ماهواره در کشور آمد و کسی کاری نکرد، از زمانی که فضای مجازی به این وضعیت درآمد و کسی اقدامی نکرد؛ به عنوان مثال چرا توییتر تعطیل شده که متن محور است ولی اینستاگرام تعطیل نیست؟!

مهدوی استفاده از اینستاگرام را به باز کردن پنجره‌ای از اتاق خواب کودکان و نوجوانان رو به اتوبان فساد و فحشا تعبیر و اضافه کرد: متاسفانه می‌بینیم حالا اینستاگرام به نظر آقایان مشکلی ندارد اما توییتر بسته است!!

قاطعانه از خبرنگاران حمایت می‌کنیم

مهدوی با بیان اینکه اعتقاد دارد کار خبرنگاری امر به معروف و نهی از منکر است و پای این حرف ایستاده است، گفت: وقتی می‌گوئیم از خبرنگار حمایت می‌کنیم، یعنی وکیل می‌دهیم، زیرا این فرد به وظیفه خود عمل و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

او توضیح داد: مثلا وقتی خبرنگاری موضع سیاسی می گیرد و از او شکایت می‌کنند، چه کسی باید از او حمایت کند به نظر شما این امر به معروف و نهی از منکر نیست؟ خبرنگاری مصداق امر به معروف و نهی از منکر است، حالا تشخیص شما این باشد که به آن چیزی که خبرنگار پرداخته معروف بوده یا خیر؟ در خصوص تشخیص شما را کمک کند پس ما این هم خیلی برایمان مهم است در زمان کنونی امر به معروف های مجازی بسیار برایمان اثرگذار است.

مهدوی با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق بیانات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از به خطا رفتن در تشخیص معروف و منکر، گفت: جملات حضرت آقا را باید بخوانیم تا در تشخیص به خطا نرویم که یک موقع فردی که دانایی قانونی ندارد اما واقعاً دغدغه اقامه و احیای دین دارد پس بگوییم ایشان امر به معروف نکرده چون قوانین را رعایت نکرده؟!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس دستگیری از مردم را یاد دادن قانون به آنان دانست و گفت: باید به گروه‌های مطالبه‌گری آموزش قانون داد تا گروه‌های مطالبه‌گری قوانین مبتلابه را مثلاً قانون شفاف سازی قراردادها و قانون امر به معروف و نهی از منکر را در فضای مجازی منتشر کنند، تا مردم همه بدانند تا وقتی حرف می زنند مستند به قانون باشد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پاییز در سعادت‌شهر فارس