سایه سنگین کرونا بر اقتصاد انگلیس


سایه سنگین کرونا بر اقتصاد انگلیس

سه دوره قرنطینه سراسری در انگلیس شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را در این کشور کاهش داد، اما همین موضوع به افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه انگلیس منجر شده است.

به گزارش مجتبی قاسم زاده خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ یک شهروند انگلیسی در اینباره گفت: ویروس کرونا که با جهش توانست به سرعت درکل کشور فراگیر شود علاوه بر بخش بهداشت و درمان، اقتصاد کشور را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد و مردم را به شدت نگران و مقروض کرده است.
شهروند انگلیسی
انلیس دادز - نماینده حزب کارگر و وزیر خزانه داری در دولت سایه
این شهروند انگلیسی افزود: هر انگلیسی ۳۵ هزار پوند در این موج همه گیری مقروض شده است. مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد: فروش همه نوع محصولات به جز برخی مواد غذایی و فروش‌های بر خط در این کشور کاهش یافته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، فروش خودرو ۴۰ درصد، لباس ۳۵ درصد و لوازم منزل ۲۰ درصد در سال جدید میلادی کاهش یافته و انتقاد‌ها را از عملکرد دولت افزایش داده است.
انلیس دادز (Anneliese Dodds)، نماینده حزب کارگر و وزیر خزانه داری در دولت سایه با انتقاد از عملکرد دولت اظهارداشت: ما نه تنها در همه گیری کووید ۱۹، بیش‌ترین جان باخته را در میان کشور‌های اروپایی به ثبت رسانده ایم، بلکه در میان کشور‌های صنعتی جهان نیز دچار بدترین بحران اقتصادی شده ایم. به نوشته رسانه‌ها در انگلیس دولت این کشور در نخستین ماه سال جدید ۸.۸ میلیارد پوند دیگر قرض کرد که بیشترین قرض دولت در ماه ژانویه در تاریخ معاصر است.
بنا بر اعلام نهاد‌های ناظر مالی با تداوم روند کنونی تا پایان سال مالی جاری (فروردین ماه) حدود چهارصد میلیارد پوند بر بدهی‌های دولت انگلیس افزوده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس