روز مهندس در آستارا گرامی داشته شد


روز مهندس در آستارا گرامی داشته شد

آستارا - ایرنا - سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، با حضور مسئولان و تجلیل از فعالان این عرصه در آستارا گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز سه شنبه در ساختمان نظام مهندسی این شهرستان گفت: در چند سال گذشته بسیاری از دفاتر نظام مهندسی گیلان از جمله دفتر آستارا دارای ساختمان، نیروی انسانی و کارمند شده و از لحاظ زیرساخت، پیشرفت کرده است.

عباس صابر بر کنترل ساخت و سازها در شهرها و روستاها از سوی نظام مهندسی تاکید کرد و با اشاره به سابقه عضویت خود در هیات مدیره نظام مهندسی گیلان، افزود: ۲۷ هزار مهندس در استان ساماندهی شده اند و ۵۰ درصد آنها دارای پروانه اشتغال هستند.

صابر ادامه داد: مهندسان پرتلاش با الگوی مدیریت جهادی و با وجود تحریم‌ های ظالمانه بیگانگان، با ارتقاء دانش، تجربه و توان فنی برای آبادانی شهرستان تلاش می کنند.

جواد معیتی شهردار آستارا هم توجه تلاشگران حوزه مهندسی به زیرساخت‌ ها، آب و هوا و محیط جغرافیایی را در طراحی بافت شهری خواستار شد.

کیانوش علیپور رئیس دفتر نظام مهندسی آستارا نیز با اعلام فعالیت این دفتر از سال ۷۹، گفت: ساختمان جدید نظام مهندسی ۸۰۰ متر مربع وسعت، ۶ کارمند و ۶۰۰ عضو دارد و ۳۲۵ نفر آن با پروانه اشتغال در هفت رشته مهندسی فعالیت می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!