بودجه 1400 واقع بینانه تدوین شده است


بودجه 1400 واقع بینانه تدوین شده است

شهردار اردبیل گفت: بودجه یک هزار میلیارد تومانی شهرداری اردبیل برای سال آینده واقع بینانه پیش بینی شده که تلاش خواهیم کرد تا تحقق 100 درصدی بودجه سال آینده رقم بخورد.


حمید لطف اللهیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بودجه 99 در حالی سال گذشته تقدیم شورا شد که خبری از کرونا نبود و ما در بودجه 99 در این زمینه هیچ برنامه ریزی و پیش بینی انجام نداده بودیم.


وی خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته با شیوع کرونا تمام برنامه ها و رویکردهای شهرداری تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت به طوری که ما هم در بخش درآمدی و هم اجرای پروژه ها در ابتدای سال با کندی اجرا روبرو شدیم.


شهردار اردبیل افزود: به تدریج با سازگاری که با این شرایط به وجود آمد فعالیت های شهرداری در شرایط کرونا رونق مضاعفی یافت به طوری که در پایان سال 99 می توانیم ارزیابی واقع بینانه ای را از بودجه داشته باشیم.


لطف اللهیان به متمم بودجه 99 با رقم 620 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: متمم بودجه 99 بیشتر از بودجه تقدیمی به شوراست که در حال حاضر متمم در پارلمان محلی در حال رسیدگی و بررسی نهایی است.


وی بیان کرد: از سال 90 تا پایان 99 بررسی های دقیق آماری نشان می دهد که شهرداری اردبیل هم در بخش درآمد و هم هزینه یک روند روبه جلویی را داشته و بر همین اساس بودجه سال آینده نیز با یک جهش مناسب به هزار میلیارد تومان رسیده است.


شهردار اردبیل به ماموریت های شهرداری در بودجه سالیانه در حوزه های کالبدی شهرسازی، توجه به محیط زیست و خدمات شهری، ارتقای سیستم ایمنی و مدیریت بحران، حوزه حمل و نقل و تسهیل ترافیک، خدمات مدیریتی و ارتقای این بخش و همچنین ماموریت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: در همه این ماموریت ها با کاهش هزینه های جاری 36 درصد و افزایش هزینه های عمرانی تا 64 درصد تلاش خواهیم کرد تا بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.


لطف اللهیان از افزایش سرانه فضای سبز با کاشت نهال و درختچه ها و همچنین راه اندازی پارک های محلیی متعدد خبر داد و گفت: در حوزه حمل و نقل براساس طر جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل سعی می کنیم تا انبوه بر تراموا را در سال های آینده با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در دو مسیر در اردبیل راه اندازی کنیم.


وی اظهار کرد: در طرح جامع حمل و نقل اردبیل به نوسازی ناوگان تاکسی و اتوبوس، تکمیل تقاطع های غیرهمسطح، اصلاح هندسی معابر و همچنین راه اندازی مرکز کنترل ترافیک تاکید شده است.


شهردار اردبیل با نام بردن از عنوان دانشگاه شهروندی برای ارتقای آگاهی شهروندان از فعالیت های موثر در مدیریت شهری خاطرنشان کرد: تقدم فعالیت های فرهنگی – اجتماعی بر عمرانی نه تنها در شعار باقی نمانده بلکه به صورت اصولی اجرایی شده است.


لطف اللهیان افزود: در حوزه فرهنگی – اجتماعی سالانه بیش از 30 میلیارد تومان منابع صرف زیرساخت ها می شود که تلاش می کنیم در سال آینده این بودجه را تا دو برابر افزایش دهیم.
وی بیان کرد: در آستانه عید نوروز تلاش کردیم تا در کنار پرداخت حقوق بهمن و عیدی کارکنان و کارگران شهرداری پرداختی به این نیروها را سرعت داده و بدهکاری برای آنها رقم نخورد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...