مینگ‌چی کو: مک بوک پرو بعدی به کارت‌خوان SD و درگاه HDMI مجهز خواهد شد


مینگ‌چی کو: مک بوک پرو بعدی به کارت‌خوان SD و درگاه HDMI مجهز خواهد شد

طبق گفته‌ی مینگ‌چی کو، مک‌بوک پرو بازطراحی‌شده به کارت‌خوان SD و درگاه HDMI مجهز خواهد شد.

بنا بر گزارش اپل‌اینسایدر، مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در آخرین یادداشتش خطاب به سرمایه‌گذاران ادعا می‌کند که غول دنیای فناوری قصد دارد نسخه‌ی بعدی مک‌بوک پرو را در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی و با زبان ‌طراحی جدیدی معرفی و عرضه کند. از قرار معلوم، اپل نسل بعدی مک‌بوک پرو را به درگاه SD کارت و HDMI مجهز خواهد کرد. این در حالی است که کوپرتینویی‌ها از سال ۲۰۱۵ از درگاه‌های یادشده در مک‌بوک پرو استفاده نمی‌کنند و اکنون اضافه ‌شدن مجدد آن‌ها می‌تواند نقطه‌ی عطفی در مک‌بوک پرو بعدی باشد.

به اعتقاد مینگ-چی کو، جنسیس لاجیک (Genesys Logic) به‌صورت انحصاری تأمین کنترل‌کننده‌ی کارت‌خوان SD را برعهده خواهد داشت و می‌تواند نقش مهمی در روند تولید محصولات آتی اپل داشته باشد. برای یادآوری، ماه گذشته کو در گزارشی اظهار داشت که انتظار دارد اپل نسخه‌های بعدی مک‌بوک پرو را با نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچی به‌روز کند و از قرار معلوم، هر دو مدل از طراحی با لبه‌های تخت بهره می‌گیرند که بیشتر با زبان طراحی مدرن این شرکت سازگار است. البته باید توجه داشت که مک‌بوک پرو کنونی نیز از لبه‌های تخت استفاده می‌کند؛ اما اعتقاد بر این است که اپل انحنای سطح پایینی شاسی را حذف و از طراحی کاملا تخت استفاده می‌کند که ظاهرا به زبان طراحی آیپد پرو یا آیفون ۱۲ شبیه خواهد بود.

براساس گزارش‌های قبلی، پیش‌بینی می‌شود مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو بتوانند شارژر مگ‌سیف را بعد از مدت‌ها در کامپیوترهای مک احیا کنند و انتظار می‌رود که اهالی کوپرتینو نمایشگر OLED لمسی موسوم به تاچ بار (Touch Bar) را که آن‌چنان مورد استقبال قرار نگرفته است، به نفع دکمه‌های فیزیکی کنار بگذارند. برخی از کاربران انعطاف‌پذیری نوار لمسی را تحسین می‌کنند؛ اما شواهد حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان پتانسیل و مؤلفه‌های این قابلیت به‌طور کامل درک نکرده‌اند؛ زیرا فقط تعداد معدودی از آن‌ها از کنترل‌های پویا در برنامه‌هایشان بهره می‌گیرند.

شایعات پیشین حاکی از آن بودند که پردازنده‌ای با نام احتمالی M1X در بطن نسل بعدی لپ‌تاپ‌های اپل جای خواهد گرفت که درحقیقت پردازنده‌ی بهبودیافته‌ی سری M محسوب می‌شود. این پردازنده برای اهداف پردازشی قوی‌تر، به تعداد هسته‌ی بیشتری مجهز شده است. پردازنده‌ی مرکزی (CPU) این تراشه احتمالا از ۱۲ هسته‌ی پردازشی، شامل چهار هسته‌ی کم‌مصرف Ice Storm برای انجام وظایف و پردازش‌های روزمره و هشت هسته‌ی قدرتمند Fire Storm با عملکرد بالا برای پردازش‌های سنگین تشکیل شده است و ۱۶ هسته‌ی اختصاصی اپل، سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی را تضمین خواهند کرد.

در نتیجه‌ی تغییرات بخش طراحی و مشخصات، کو انتظار دارد که حمل‌و‌نقل کلی مک‌بوک بین ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد داشته باشد و فروش کامپیوترهای مک در سال جاری میلادی به ۲۰ میلیون دستگاه برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...