تایید واکسن اسپوتنیک وی در مصر


تایید واکسن اسپوتنیک وی در مصر

سازمان دارویی مصر در یک روند تسریع شده، واکسن کرونای اسپوتنیک وی روسیه را مورد تأیید قرار داد.

تایید واکسن اسپوتنیک وی در مصربه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در یک روند تسریع شده، واکسن کرونای اسپوتنیک وی روسیه را مورد تأیید قرار داد.

سازمان دارویی مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این مجوز را برای استفاده اضطراری از دو واکسن اسپوتنیک وی و آسترازنکا صادر کرده است. در این بیانیه مشخص شده است که واکسن آسترازنکا از کره جنوبی وارد شده است.

"شرکت سرمایه گذاری مستقیم" روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد مصر مجوز استفاده اضطراری از واکسن اسپوتنیک وی روسیه ضد کرونا را صادر کرده است و به این ترتیب، اطلاعات ارائه شده از طرف اداره داروی مصر را تأیید کرد.
مصر سی و پنجمین کشور جهان است که واکسن اسپوتنیک وی را تأیید کرده است. مصر همچنین با داشتن ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین کشور غرب آسیا و شمال آفریقاست.
کاریل دمیتریف مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: مصر پرجمعیت‌ترین کشور خاورمیانه است و تصمیم سازمان دارویی مصر برای گنجاندن اسپوتنیک وی در مجموعه واکسن‌های ملی، نشان دهنده پی بردن به ایمنی و اثر بخشی این واکسن است.
مصر تا به امروز چهار واکسن کرونا را تایید کرده است، زیرا مقامات بهداشتی این کشور قبلاً به واکسن‌های کووید شیلد و سینوفارن چین مجوز داده اند.
طبق تجزیه و تحلیل آزمایشات بالینی فاز ۳ که بر روی اسپوتنیک وی انجام و در نشریه پزشکی لنست منتشر شده است، این واکسن دارای ۹۱/۶ درصد اثربخشی در برابر ویروس کروناست.
روسیه در اوت ۲۰۲۰، نخستین کشور جهان بود که واکسن ضد ویروس کرونا را که در مؤسسه تحقیقاتی گامالیا ساخته شده بود، ثبت کرد که اسپوتنیک وی نام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید