673 اثر به جشنواره ملی «هِکاتُم» دانشگاه دامغان ارسال شد


673 اثر به جشنواره ملی «هِکاتُم» دانشگاه دامغان ارسال شد

سمنان- ایرنا- دبیر ششمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هِکاتُم دانشگاه دامغان گفت: 673 اثر نهایی در سه بخش اصلی به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد و وارد داوری می‌شود.

عمادالدین متین روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره از آذرماه تا پایان بهمن ماه آثار متقاضیان در سه بخش رقابتی، ویژه و جنبی (غیر رقابتی) را دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: سه بخش رقابتی این جشنواره در شاخه‌های فیلم (تجربی، داستانی و مستند)، عکس، نقاشی دیجیتال، موشن گرافیگ، انیمیشن و گرافیک (پوستر و لوگو) برگزار می‌شود.

متین ادامه داد: در بخش ویژه تعداد ۲ انیمیشن، ۱۱ عکس، هشت فیلم، ۴۰ پوستر و پنج نقاشی دیجیتال ارسال شد.

وی افزود: ۴۷ فیلم، ۲۶۶ عکس، ۳۱ انیمیشن، ۱۳۰ پوستر، ۵۱ لوگو، ۱۷ موشن گرافیک و ۴۴ نقاشی دیجیتال، در بخش رقابتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

متین خاطرنشان کرد: در بخش جنبی جشنواره، شرکت‌کنندگان تعداد چهار اثر نقاشی دیجیتال، هشت لوگو، پنج عکس و چهار پوستر ارسال کردند.

وی اضافه کرد: ششمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هکاتم با هدف توجه ویژه به دستاوردهای هنری دانشجویان و نگاهی تازه به قابلیت‌های ویژه آثار دانشجویی در حوزه هنرهای دیجیتال از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ اسفند امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

متین اظهار داشت: جشنواره هنرهای دیجیتال در سه دوره به صورت استانی برگزار شده بود و امسال برای دومین بار در سطح ملی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هکاتم از نام‌های قدیم شهر دامغان است که به منظور پیوند این جشنواره ملی با ریشه فرهنگی این منطقه، نام هِکاتُم برای آن انتخاب شده است.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می‌کنند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلسم 30 ساله در پرسپولیس