تاکید معاون برون مرزی بر تولید برنامه های با نشاط در سطح بین الملل 


تاکید معاون برون مرزی بر تولید برنامه های با نشاط در سطح بین الملل 

با حضور معاون برون مرزی صدا و سیما در محل ضبط و تولید برنامه دبابیس (سوزن ته گرد) از سری تولیدات شبکه جهانی الکوثر ، بر ساخت و حمایت از برنامه هایی با موضوع نقد فرهنگی و طنز اجتماعی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از شبکه الکوثر، دکتر «پیمان جبلی» پس از بازدید از روند تولید مجموعه «دبابیس» گفت : این برنامه برای همه اقشار جامعه مناسب است و در مقایسه با کارهای مشابه که برای مخاطب ایرانی تولید می شود ، پیچیده تر و سخت تر است.

جبلی افزود: این کار به دلیل ذائقه شناسی مخاطب عرب و نیز محدودیتی که در پیدا کردن افرادی بود که به بازیگری و زبان های عربی و فارسی آشنا باشند و همچنین موضوع طنزبرنامه ، به خودی خود، کار پیچیده و دشواری است.

معاون برون مرزی در پایان با قدردانی از زحمات دست اندر کاران این مجموعه گفت : من در اینجا با بخشی از زحماتی که در این کار کشیده می شود آشنا شدم و امیدوارم این تجربه ، تجربه موفقی باشد و به نظر می رسد که این کار حتما ارزشمند خواهد بود اما ارزش بیشتر آن در این است که یک پایه مناسبی را خواهد گذاشت برای تولیدات این چنینی که شبکه الکوثر پیشتاز آن است.

مجموعه 24 قسمتی دبابیس (سوزن ته گرد) که در هر قسمت به یک موضوع می پردازد از بخش های متنوعی مانند گفتگوی خبری ، نقد سینما ، انسان های اولیه ، گزارش مردمی و اخبار تهیه شده که موضوعات این برنامه بیشتر نقدهای اجتماعی و فرهنگی است.

در این مجموعه بازیگران عرب زبان از کشورهایی همچون فسلطین ، یمن ، عراق ، سوریه و ... حضور خواهند داشت که بیشتر با لهجه‌ شامی به ایفای نقش می پردازند.
در این مجموعه نمایشی برای بخش های برنامه از طراحی های صحنه و لوکیشن های مختلف استفاده شده و به خوبی موضوعات اجتماعی ، آسیب ها و معضلات اجتماعی فرهنگی ، تعلیم و تربیت و سواد رسانه ای و همچنین ورزش و تفریحات و طنز و سرگرمی به تصویر کشیده شده است .
[تاکید معاون برون مرزی بر تولید برنامه های با نشاط در سطح بین الملل]

سوزن ته گرد به تهیه کنندگی علی اکبر محمودی مهریزی و کارگردانی حسین جاودان به روی آنتن شبکه الکوثر خواهد رفت.سایر عوامل این برنامه به شرح ذیل است:

مجری طرح : محسن کرمی
مدیر تولید : حمید رضا سرپیران
برنامه ریز و دستیار کارگردان : فرزین فتحی
مدیر تصویربرداری : جمشید مرتضوی
مدیر صدابرداری : امید اسلامی
طراح گریم : جلال امیری
طراح صحنه و لباس : خانم شهرزاد نصر
نویسنده : مریم میاندار
دستیار کارگردان : رضا محمد خانی
مدیر تدارکات : جبار نظامی وند چگینی
خانم ایمان صالح : مترجم و مشاور لهجه

در این مجموعه نمایشی که شبهای ماه مبارک رمضان از شبکه الکوثر پخش خواهد شد، بازیگران عرب زبانی همچون علی خلیلی ، احمد جنید، ملیکا عبداللهی ، مهدی فتحی ، مهدی مبرمی ، یاسمین بدوی ، تینا بالوی ، سید علی حائری ، منصور نواصری و محمد علی ساکتی نیز ایفای نقش خواهند کرد.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...