روند صعودی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان


روند صعودی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان

سلمان زاده با بیان اینکه اگر مردم از خود مراقبت نکنند باید در انتظار فاجعه بزرگی در جنوب غرب خوزستان باشیم گفت: طی 24 ساعت گذشته 517 نمونه آزمایش کرونا گرفته شده که از این تعداد 214 مورد جدید مثبت گزارش شده است.

«شکرالله سلمان زاده» ظهر امرور (پنج شنبه ۷ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به روند صعودی افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۵۱۷ نمونه آزمایش گرفته شده، تعداد ۲۱۴ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۴۶ نفر مربوط به آبادان، ۴۱ نفر خرمشهر و ۱۲۷ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از این تعداد ۱۹۳ مورد در آبادان ۳۹ نفر، خرمشهر ۳۷ نفر و شادگان ۱۱۷ نفر به صورت سرپایی ویزیت و در روز گذشته نیز ۴۱ نفر در بیمارستان بستری و ۳۵ نفر نیز با بهبودی ترخیص شده اند.

وی از فوت ۲ شهروند شادگانی بر اثر ابتلای قطعی به کرونا ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان نیز ۱۷۷ نفر است.

سلمان زاده با بیان اینکه در جنوب غرب خوزستان با شیب بسیار تند ابتلا به ویروس کرونا و بستری مواجه هستیم، یادآور شد: متاسفانه وضعیت کنونی بسیار نگران‌کننده است و محدودیت‌های کرونایی در جنوب غرب خوزستان به خصوص در آبادان اجرایی نشده است و با این روند امیدی به بهبودی شرایط نیست.

وی از تکمیل ظرفیت بستری در بیمارستان طالقانی آبادان خبرداد و گفت: از مردم می‌خواهیم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم این موج سنگین را مهار کنیم. متاسفانه علیرغم خاموشی پارک‌ها، مردم در حال استفاده از این اماکن هستند و تغییر آنچنانی در رفتار مردم دیده نمی‌شود، تداوم این رفتار از سوی مردم، قطعا افزایش موارد ابتلا را در پی خواهد داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین خواستار جدیت بیشتر ادارات اماکن، صمت، دادستانی و سایر مسئولان نسبت به اپیدمی بیماری کرونا شد و تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی به تنهایی قادر به کنترل این اپیدمی نیست و باتوجه به جهش ویروس کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان، اگر مردم خصوصا جوانان و افراد میان سال از خود مراقبت نکنند باید منتظر یک فاجعه بزرگ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان باشیم.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه