نبرد تایتان‌ها! درگ حماسی فراری SF90 و مک‌لارن 765LT


نبرد تایتان‌ها! درگ حماسی فراری SF90 و مک‌لارن 765LT

کاملاً واضح است که پیست خانهٔ فراری SF90 استراداله و مک‌لارن 765LT محسوب می‌شود. هردوی این خودروها از نهایت مهندسی و الکترونیک برای کاستن دهم‌های ثانیه از تایم پیست استفاده می‌کنند. حال اما سرانجام می‌توانیم رویارویی این دو ستارهٔ دنیای سوپراسپرت‌ها را ببینیم زیرا درگ‌تایمز آن‌ها روی مسیر 400 متر درگ در برابر هم قرار … The post نبرد تایتان‌ها!...

کاملاً واضح است که پیست خانهٔ فراری SF90 استراداله و مک‌لارن ۷۶۵LT محسوب می‌شود. هردوی این خودروها از نهایت مهندسی و الکترونیک برای کاستن دهم‌های ثانیه از تایم پیست استفاده می‌کنند. حال اما سرانجام می‌توانیم رویارویی این دو ستارهٔ دنیای سوپراسپرت‌ها را ببینیم زیرا درگ‌تایمز آن‌ها روی مسیر ۴۰۰ متر درگ در برابر هم قرار داده است. برای برگزاری این رقابت جذاب، جان هنسی علاوه بر تهیهٔ مک‌لارن ۷۶۵LT، مسیر درگ اختصاصی خود را هم در اختیار درگ‌تایمز قرار داده است.

نبرد تایتان‌ها! درگ حماسی فراری SF90 و مک‌لارن 765LT

روی کاغذ به نظر می‌رسد این رقابت بسیار نزدیک باشد زیرا هرچند فراری قوی‌تر است و از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد اما ۷۶۵LT بسیار سبک‌تر است و این می‌تواند کمبود قدرت و انتقال قدرت محرک عقب آن‌را جبران کند؛ اما این درگ روی آسفالت معمولی برگزار شده که در آن کشش همیشه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، در هر سه درگی که از حالت ایستاده برگزار شد، سامانهٔ چهارچرخ محرک و نیروی الکتریسیتهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی SF90 به‌راحتی آن‌را به پیروزی رساند به‌گونه‌ای که در پایان هر سه درگ بیشتر از طول یک خودرو از رقیب بریتانیایی جلوتر بود.

نبرد تایتان‌ها! درگ حماسی فراری SF90 و مک‌لارن 765LT

اما در مسابقهٔ رولینگ همه‌چیز تغییر می‌کند. در آغاز رقابت از سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت، مک‌لارن یک موشک مطلق است. علاوه بر این، وقتی به تایم‌هایی که در این درگ‌ها ثبت شده نگاه می‌کنیم هم می‌بینیم که دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند زیرا فراری مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۹۸ ثانیه طی کرده و مک‌لارن تنها چند دهم ثانیه دیرتر، ظرف ۱۰.۲۵ از خط پایان عبور کرده است. این در حالی است که سرعت فراری هنگام عبور از خط پایان ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت و سرعت مک‌لارن ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.

نبرد تایتان‌ها! درگ حماسی فراری SF90 و مک‌لارن 765LT

مشخصات فنی

مک‌لارن ۷۶۵LT فراری SF90
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۷۶۵ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
وزن ۱۳۷۴ کیلوگرم ۱۶۱۰ کیلوگرم
محور محرک عقب چهارچرخ
قیمت ۴۳۰ هزار دلار ۶۳۰ هزار دلار
[دانلود ویدئو] یوتیوب:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز