انتخابات در ایران فرصتی برای مشارکت صاحبان رای است


انتخابات در ایران فرصتی برای مشارکت صاحبان رای است

یزد- ایرنا- رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، انتخابات در ایران فرصتی برای حضور رای دهندگان در عرصه های مختلف است که قبل از سال 1357 زمینه آن برای حضور مردم در کشور فراهم نبود، همگان باید با مشارکت در این حماسه ملی قدردان نظام جمهوری اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام مهدی قره‌چاهی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات فرصتی است که از زمان شروع تا پایان آن در شعبه اخذ رای چند دقیقه برای هر شهروند بیشتر وقت نمی‌گیرد اما همین زمان محدود می‌تواند خط مشی اجرایی کشور را تغییر دهد .

وی ادامه داد: باید افراد دارای حق رای در انتخابات ریاست جمهوری و در انتخابات دیگر ،در آزمون آگاهانه مشارکت کنند و انتخاب زمانی درست است که بر مبنای یک گفتمان درست باشد و باید دید، چه گفتمانی امروز می‌تواند وضعیت عمومی کشور را خوب و مشکلات اساسی را با برنامه رفع کند.

این مسوول با بیان اینکه بسیج در انتخابات مصداقی وارد نمی‌شود ،اما در تبیین معیارهای صحیح بنا به گفتمان ولایت گام بر می‌دارد، یادآور شد: طلاب و روحانیان بسیجی امروز مبین منویات مقام معظم رهبری هستند که در مساجد و منابر به این مهم می‌پردازند .

قره‌چاهی بیان کرد: ما هرکجا پیشرفت کردیم زمانی بود که انقلابی عمل کردیم و انقلابی عمل کردن منوط به انتخاب یک نیروی انقلابی است و علاج دردها و مشکلات کشور ما بنا به منویات رهبر معظم انقلاب حضور پر شور در انتخابات و بعد انتخاب «اصلح »است.

همچنین نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه جاری به ایرنا گفته بود: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در عمل نماد و مظهر عینی همبستگی ملی اقشار مختلف مردم جامعه از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ همزمان با پیروزی انقلاب تاکنون تبدیل شده است .

محمدرضا صباغیان بافقی با بیان اینکه همه مردم با حضور گسترده در انتخابات، وحدت و هبستگی حماسی خود را در کشور و نسبت به نظام و انقلاب‌اسلامی نشان می دهند، افزود: حضور فعال در انتخابات سال آینده موجب تقویت نظام و کشور است و به امید خدا این آرزوی همه مردم محقق می‌شود.

نماینده شهرستان های بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر فردی که از سوی مردم ایران برای این مسوولیت مهم سیاسی در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی انتخاب شود بتواند به شعارهای خود در دوران مبارزات انتخاباتی وفادار بماند و به آن عمل کند و برای رضایت الهی به بندگان مخلص خدا و پیشرفت ایران اسلامی نیز خدمت کند، موفق می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سال آینده همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می‌شود.

تشکل بسیج طلاب و روحانیون استان یزد یک هزار عضو رسمی دارد و شمار طلاب مدارس علوم دینی استان حدود پنج هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)