870 مورد بازرسی از بازار مرغ در آذربایجان‌غربی انجام شد


870 مورد بازرسی از بازار مرغ در آذربایجان‌غربی انجام شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از 15 بهمن امسال، 870 مورد بازرسی در خصوص تنظیم بازار عرضه و فروش مرغ در این استان صورت گرفته است.

غلامرضا بابایی رو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، ۸۳ پرونده تخلف صنفی در این رابطه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این پرونده ها به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال بوده که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: در راستای نظارت و بازرسی بر عملکرد مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های این استان پنج فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شده و این پرونده‌ها با ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲ فقره پرونده تخلف صنفی نیز برای کشتارگاه‌های مرغ تشکیل و این پرونده ها به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال بوده تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

بابایی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کمبود گوشت مرغ در سطح عرضه خروج غیر قانونی مرغ زنده و گشتار شده به مقصد استان‌های دیگر کشور با قیمت بالاتر است، اظهار داشت: این سازمان با هماهنگی نیروی انتظامی در صورت مشاهده حمل و نقل بدونه مجوز بهداشتی و غیر قانونی توقیف و با عاملان آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن تخم مرغ نیز نیاز این استان است که در حال حاضر با تلاش همکاران و فعالان صنف تخم مرغ فروشان به تعادل و ثبات نسبی رسیده ایم.

بابایی گفت: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بین ۲۰۵ تا ۲۳۰ تن است که میانگین تولید استان نیز ۲۱۸ تن برآورد می شود.

وی افزود: قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که فروش با قیمت بالا تخلف محسوب و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی به جد بر خورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طی هفته های اخیر، مشکل بازار مرغ یکی از مهمترین مشکلات شهروندان بوده و افزایش قیمت آن موجب نارضایتی شهروندان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری