شناسایی 16 مورد مشکوک کرونای انگلیسی و بسته شدن مرز مهران


شناسایی 16 مورد مشکوک کرونای انگلیسی و بسته شدن مرز مهران

ایلام - ایرنا - هفته گذشته 16 مورد مشکوک ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران شناسایی و برای بررسی و تایید نهایی به تهران ارسال شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این ۲ مورد کرونای انگلیسی در شهرستان دهلران که در همجواری استان خوزستان قرار دارد، ثبت شده بود بر این اساس تمهیداتی برای محدودیت تردد به شهرهای خوزستان در نظر گرفته شد.

همچنین با توجه به اینکه کشور عراق به منطقه بحرانی شیوع و گسترش کرونای انگلیسی تبدیل شده است بر اساس اعلام سرپرست استانداری ایلام، پایانه مسافری مرز بین‌المللی مهران تا اطلاع بعدی بر روی مسافران ۲ کشور ایران و عراق بسته شد.

تغییر رنگ شهرستان‌های دهلران و دره‌شهر از زرد به نارنجی، زنگ هشدار طغیان مجدد کرونا در استان را به صدا درآورده است.

هرچند طبق گفته مسوولان علوم پزشکی در ۱۸ روز گذشته فوت ناشی از کرونا در این استان ثبت نشده است اما تعداد مبتلایان و بستری‌ها در حال افزایش است.

هم‌اکنون شهرستان‌های ایلام، چوار و آبدانان به رنگ زرد هستند که این امر بیانگر احتمال وقوع پیک جدید کرونا در استان است و نکته مهم کنونی در ایلام ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به استان است.

در هفته‌ای که گذشت ۱۳ طرح آبرسانی به مناطق روستایی استان ایلام در قالب چهل و دومین پویش هر هفته الف - ب - ایران به صورت ویدیوکنفرانس همزمان با ۹ استان دیگر با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

هفته گذشته استان ایلام میزبان معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصادی و دارایی بود.

پنج شهرستان ایلام در وضعیت زرد کرونا قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج شهرستان این استان شامل ایلام، چوار، آبدانان، دره شهر و دهلران در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت شهرستان دیگر نیز شامل مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان و بدره در وضعیت آبی هستند.
وی یادآور شد: مجموع مبتلایان کرونا در این استان با اضافه شدن ۶۲ مورد جدید به ۲۵ هزار و ۵۵۳ نفر رسیده و تعداد بهبودیافتگان نیز ۲۴ هزار و ۴۲۴ نفر است.

کرونای انگلیسی ۳۰ درصد کشندگی بالاتر دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کرونای جهش یافته انگلیسی ۳۰ درصد کشندگی بالاتر دارد و بیشتر کودکان را با علائم مشخص درگیر می کند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در هجدهمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهار داشت: تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در بهمن ماه ۲ برابر شده است و امکان تغییر وضعیت کل استان از آبی به وضعیت های دیگر وجود دارد.

۱۶ مورد مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی در دهلران شناسایی شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: تعداد افراد مشکوک مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان به ۱۶ نفر افزایش یافت.

عبدالصاحب شریفی روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع کرونای جهش یافته در شهرستان دهلران نگران کننده است چرا که تنها در یک خانواده ۶ نفر به این نوع کرونا مبتلا شده اند.

فرماندار: استفاده از ماسک در دهلران به ۴۰ درصد کاهش یافت

فرماندار دهلران گفت: استفاده مردم از پوشش ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا در این شهرستان به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز شنبه در نشست ستاد کرونا دهلران با اشاره به وضعیت کرونا در استان خوزستان و همجواری این استان با شهرستان دهلران اظهار داشت: با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استان ورود افراد از سمت خوزستان در ایست و بازرسی سپتون مورد رصد و پایش قرار گرفته و ضمن تب سنجی، رپید تشت نیز از افراد ورودی به شهرستان انجام می شود.

۵۰ هزار و ۷۲۳ تست کرونا در ایلام به ثبت رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۰ هزار و ۷۲۳ تست از آغاز شیوع کرونا در این استان به ثبت رسیده که هشت هزار ۹۷۷ تست در بهمن ماه و سه هزار و ۲۸۳ در دیماه بوده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست استانی مدیریت مقابله با کرونا، اظهار داشت: هفت هزار و ۱۹۲ مبتلا به کرونا تاکنون در این استان بستری شده که کمترین بستری مربوط به اردیبهشت با ۹۰ و بیشترین مربوط به آبان ماه با ۲ هزار و ۱۲۲ نفر است.

۱۸ روز بدون فوتی کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۸ روز از بیستم بهمن ماه گذشته تا کنون هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در این استان ثبت نشده است.

دکتر محمد کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد فوتی های کرونا در استان تاکنون ۶۶۴ نفر است.

۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در ایلام بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هشت مورد جدید کرونا روز گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع بستری های ایلام به ۲۶ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: ۶ بستری جدید مربوط به ایلام، یک بستری دهلران و یک بستری نیز از شهرستان آبدانان است.
وی با بیان اینکه شهرستان دره شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد، افزود: شهرستان های ایلام، چوار، آبدانان و دهلران در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند

تردد مسافر از مرز مهران ممنوع است

فرماندار مهران گفت: تردد مسافر تا اطلاع بعدی از مرز بین‌المللی مهران به منظور مقابله با کرونای انگلیسی ممنوع است.

اسد قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا با توجه به تهدیدات بهداشتی و شیوع نوع جدید ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور عراق، پایانه مرزی مهران تا اطلاع بعدی به روی مسافران ورودی و خروجی مسدود می شود.

شیوه نامه های سفر به ایلام تا ۱۵ اسفندماه تدوین شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان باید تا ۱۵ اسفندماه جاری شیوه نامه سفر و نظارت بر هتل ها و مهمانپذیرهای ایلام را تدوین و برای تصویب در اختیار قرارگاه مقابله با کرونا استان قرار دهد.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در هجدهمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهار داشت: موضوع سفرهای نوروزی با توجه به شرایط کرونا بسیار مهم هستند و نحوه خدمات رسانی به مهمانان نوروزی باید مشخص شود.

وزیر نیرو طرح آبرسانی به ۱۳ روستای ایلام را افتتاح کرد

پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای استان ایلام امروز در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران همزمان با چند استان دیگر از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، در چهل و دومین هفته از پویش (الف - ب - ایران "ساخت و سازها و ساز و کارها" امروز پنجم اسفندماه و با حضور وزیر نیرو آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان به بهره برداری رسید.

پایانه تجاری مهران برای صادرات کالا به عراق فعال است

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مرز رسمی و بین المللی مهران با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان برای انجام مبادلات مرزی با تجار عراقی فعال است.

روح الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی با جدیت بیشتری در مرز مهران فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرز برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

۳۵ هزار تست سریع کرونا وارد ایلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۵ هزار تست سریع کرونا برای تسریع در شناسایی مبتلایان از اول آذرماه تاکنون به ایلام وارد شده است.

دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع کرونا جهش یافته انگلیسی در استان ایلام باعث شد میزان نمونه گیری های خود را افزایش دهیم و مبتلایان را برای درمان بسرعت شناسایی کنیم.

وزارت نیرو طرح سامانه گرمسیری را تا پایان دولت تکمیل کند

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه اجرای کامل طرح سامانه گرمسیری نقش مهمی در توسعه و تحول بخش کشاورزی استان دارد، گفت: این پروژه بزرگ و ملی هم اکنون با پیشرفت ۸۰ درصدی (حوزه وزارت نیرو) نیازمند توجه خاص این وزارتخانه برای تکمیل آن تا پایان دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در آئین افتتاح طرح های آبرسانی روستایی استان ایلام که با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش های ارزنده وزارت نیرو در استان ایلام در حوزه آبرسانی اظهار داشت: وزارت نیرو پروژه های بزرگی چون سدهای گلال و چناره، تصفیه خانه فاضلاب ایوان و شبکه زهکشی فکه به طول ۲۲ هزار هکتار در نقطه صفر مرزی که جزو مطالبات عمومی بود را در استان تکمیل و به سرانجام رساند.

مشکلات مسکن و اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری ایلام رفع می شود

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین استانداری ایلام و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مشکل مسکن و اشتغال فرزندان این قشر با اجرای این تفاهم نامه رفع می شود.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در دیدار با معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از خدمات ارزنده این بنیاد در استان، شکوه و عظمت امروز ایران را مدیون خون شهدا دانست و اظهار داشت: مردم ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی رادمرادنه از ایران اسلامی دفاع کردند و با تقدیم سه هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز با فاصله، رتبه اول ایثارگری در کشور را به خود اختصاص داده اند.

مالیات معادل ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور است

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مالیات دریافتی هم اینک معادل حدود ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور است.

به گزارش ایرنا، شهروز برزگر روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ایلام با بیان اینکه هزینه های جاری کشور در طول سال ۳۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: میزان مالیاتی که از این هزینه‌ها اخذ می‌شود بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

رییس پلیس راه: محدودیت‌های ترافیکی در ۲ نقطه کنترلی ایلام آغاز شد

رییس پلیس راه ایلام گفت: محدودیت‌های ترافیکی و منع تردد برای خودروهای غیربومی و خصوصی در ۲ نقطه کنترلی استان ایلام از امروز یکشنبه سوم اسفندماه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: درخصوص مصوبات ستاد استانی کرونا و با توجه به اینکه وضعیت استان‌های همجوار کرمانشاه و خوزستان قرمز و هشدار است، منع رفت و آمد و محدودیت تردد اتخاذ شده است.

مسیر دهلران به خوزستان یک هفته مسدود شد

فرماندار دهلران گفت: محور دهلران به خوزستان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا بمدت یک هفته مسدود شده است.

مجید عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقدام به مسدودسازی این مسیر در راستای مصوبات ستاد کرونای استان است.

مسوولان نظام در پیگیری حقوق هسته‌ای اتفاق نظر دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به توقف پروتکل الحاقی به عنوان موضع انقلابی نظام گفت: تمامی مسوولان نظام در پیگیری حقوق هسته ای کشورمان اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام در محل مصلی امام خمینی (ره) افزود: در حالی که برخی کشورمان را به ساخت بمب اتمی متهم می‌کردند ولی ایران اسلامی اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد تا از مراکز هسته‌ای بازرسی انجام شود.

فرصت های سرمایه گذاری ایلام به ۲۰۰ هلدینگ کشور معرفی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کلیه فرصت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری این استان به ۲۰۰ هلدینگ فعال در کشور برای ایجاد رونق اقتصادی و جهش تولید معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان با حضور مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی کشور و نماینده ایلام در مجلس اظهار داشت: فرصت های سرمایه گذاری این استان اعم از اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی شناسایی و بروز رسانی شده است و از کلیه سرمایه گذارانی که رغبت به سرمایه گذاری در ایلام داشته باشند، استقبال می کنیم.

امروز آخرین فرصت ثبت نام برای انتخابات سهام عدالت است

مدیرکل اقتصادی و دارایی گفت: امروز پنجشنبه آخرین فرصت کاندیداهای انتخابات شرکت های مجامع و شرکت های استانی سهام عدالت است.

قدرت فیض الهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۳۴ نامزد برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند و ثبت نام داوطلبان دیگر تمدید نمی شود.

سند آمایش سرزمین از ابتدای برنامه هفتم توسعه اجرایی می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: سند آمایش سرزمینی بر اساس پیش بینی ها قرار است از ابتدای برنامه هفتم توسعه اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، رحمت الله قیصوری روز شنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت: سند آمایش سرزمین در کارگروه های تخصصی وزارتخانه های مختلف به تصویب رسیده و هم اکنون در دست بررسی و تصویب نهایی توسط شورای عالی آمایش است.

چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی مهران با تکمیل سد گاوی آبرسانی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران با تکمیل سد گاوی آبرسانی می شود.

احمد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سد گاوی از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم مخزن آن در تراز نرمال ۴۷.۷ میلیون مترمکعب خواهد بود.

۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث مسکن محرومان ایلام اختصاص یافته است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: ۲ هزار واحد برای مسکن محرومان این استان در دست اجراست که ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این واحدها تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، حبیب الله محبی روز دوشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان اظهار داشت: برای ساخت مسکن محرومان ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به هر فرد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در نظر گرفته شد.

فرسایش خاک در ایلام ۲ برابر میانگین کشوری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: میزان فرسایش خاک در این استان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا ابدالی روز سه شنبه در آیین افتتاح سمن زیست محیطی دوستان زمین و زمان در دانشگاه پیام نور ایلام اظهار داشت: استان ایلام بیش از ۲ میلیون هکتار وسعت دارد که یک میلیون و ۷۰۰ هکتار آن عرصه های طبیعی است و ۱۴۳ هزار هکتار نیز تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد.

شهدای بهداشت و درمان، دفاع از بیماران را به موقعیت شغلی ترجیح دادند

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: شهدا و تیم های بهداشت و درمان در زمان جنگ تحمیلی و بحران کرونا با وجود مدارج علمی و موقعیت عالی مادی اما حضور در جبهه های خدمت رسانی به مردم را به موقعیت شغلی ترجیح دادند.

به گزارش ایرنا،سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون و تکریم خانواده های شهدای بهداشت و درمان دفاع مقدس و مدافعان سلامت استان ایلام اظهار داشت: مدافعان سلامت همان راه مجاهدت شهدای پرسنلدرمان دوران دفاع مقدس را ادامه داده اند.

ارتقا فرمانداری دهلران در کمیسیون دفاعی دولت مطرح می شود

نماینده حوزه جنوب ایلام از تلاش ها برای پیگیری ارتقای فرمانداری دهلران به فرمانداری ویژه خبر داد و گفت: وزیر کشور دستور بررسی موضوع و ارسال به هیات دولت را صادر کرده است و در کمسیون سیاسی دفاعی دولت بزودی مطرح می شود.

بهزاد علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز امیدواری کرد: این موضوع مصوب شود تا مردم از سطح ارتقای خدمات، حل مشکلات و تصمیم گیری ها در شهرستان بیش از پیش بهره مند شوند.

مجوز احداث کارخانه روغن کشی کلزا در ایلام صادر شد

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ایلام گفت: ظرفیت احداث کارخانه تولید و فراروی دانه روغنی کلزا در این استان وجود دارد و مجوز آن صادر شده است.

اصغر باباخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همین منظور مجوز احداث کارخانه برای ۲ شهرستان ایلام و دهلران صادر شده است که هر کدام از متقاضیان، اقدامات مربوط به احداث کارخانه را زودتر انجام دهند، دیگر مجوز باطل می شود.

بی تفاوتی مردم و مسوولان نسبت به یکدیگر از آفت های جوامع امروزی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه با اشاره به اینکه نظریات و دیدگاه های کشورهای غربی را نباید با نگرش و شیوه زندگی اجتماعی جوانان کشور تطبیق داد، گفت: بی تفاوتی مردم و مسوولان نسبت به یکدیگر از آفت های جوامع امروزی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: نگاه غربی ها به دین یک نگاه کاملا فردی است اما در جامعه اسلامی دین در متن زندگی اجتماعی انسان ها وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند