تقدیر یکپارچه مراجع از مجاهدت ضدکرونایی کادر درمان در سفر نمکی به قم


تقدیر یکپارچه مراجع از مجاهدت ضدکرونایی کادر درمان در سفر نمکی به قم

قم – ایرنا –حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) در دیدار وزیر بهداشت با ایشان ضمن تقدیر از عملکرد وزارت بهداشت وکادر بهداشتی و درمانی در مبارزه با ویروس کرونا خواستار توجه جدی‌تر مردم به رعایت مسائل بهداشتی شدند.

صبح جمعه هشتم اسفندماه جاری، شهر مقدس قم میزبان دکتر سعید نمکی سکاندار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. میزبانی که البته بدون اعلام قبلی و حضور رسانه ها انجام شد.
وزیر بهداشت پس از یکسال تلاش بی وقفه جامعه پزشکی، پرستاران و کادر درمان سراسر کشور در مبارزه با ویروس کرونا در شهر قم حضور یافت و علاوه بر دیدار با مراجع تقلید و علما، در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت کرد و گزارشی از آخرین اقدامات درخصوص مبارزه با کرونا ویروس و وضعیت کشور در مقابل این ویروس ارائه داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: اقدامات مقابله با کرونا در کشور همچون معجزه است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت با وی گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در شرایط سخت تحریمی که اکنون در آن هستیم، به‌نوعی معجزه است.
این مرجع تقلید افزود: امروز در شرایط سخت تحریم قرار داریم و فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان به‌نوعی معجزه است و آمار مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا پایین آمده، اما به‌شرط این‌که مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند.
وی با تقدیر از فعالیت‌های دلسوزانه وزیر بهداشت در زمینه مقابله با کرونا تصریح کرد: هر کسی جای شما بود در هنگام مواجهه با کرونا شاید از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کرد، اما شما بحمدالله ایستادید و مقاومت کردید و امروز آمار مرگ‌ومیر در اثر این دلسوزی‌های مخلصانه و تلاش کادر درمانی و نهادهای مرتبط کاهش‌یافته است.
این مرجع تقلید خطاب به وزیر بهداشت گفت: مجاهدت‌های شما و همکارانتان در تاریخ خواهد ماند و این برگ افتخاری برای همه شما در صحنه مقابله با این ویروس شوم است.
آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه رعایت موازین و اصول بهداشتی از دیدگاه شرع مقدس امری واجب و لازم است، اظهار داشت: برخی هشدارها را جدی نمی‌گیرند، اگر همه مردم عزیز همکاری کنند همین مقدار ابتلا هم از بین خواهد رفت.

آیت الله سبحانی: کادر سلامت مجاهدین فی سبیل الله هستند

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وی، بر رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی کادر درمان و پرستاران تاکید کرد.
وی با اشاره به تلاش های کادر درمان کشور افزود: کادر سلامت مجاهدین فی سبیل الله هستند.
وی لزوم توجه هر چه بیشتر به رفع مشکلات جامعه سلامت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اکنون که سلامت جامعه در معرض خطر جدی است باید به مشکلات کادر درمان بیش از همیشه توجه شود.
این مرجع تقلید افزود: سعی کنید تا جایی که ممکن است وضعیت معیشتی و اقتصادی کادر بهداشت و درمان ساماندهی و مشکلات آنها برطرف شود.
آیت الله سبحانی با قدردانی از تلاش های جامعه سلامت گفت: مردم با دعا و توجه و البته با رعایت مسائل بهداشتی باید بکوشند تا هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

تقدیر آیت الله جوادی آملی از تلاش های جامعه پزشکی

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز، توجه به دستورات علمی را از مسائل اساسی دین دانست و گفت: همه ما موظفیم در خصوص مسائلی که از سوی جامعه علمی کشور مطرح می‌شود توجه داشته باشیم و دیگران را نیز به رعایت این مسائل تشویق کنیم.
وی با تقدیر از تلاش‌های یک ساله تیم درمان و جامعه پزشکی برای مهار و درمان ویروس کرونا تصریح کرد: این تلاش ها نزد خداوند ماجور است و اجر بزرگی برای آنها در نظر گرفته می شود.
وی گسترش علوم پزشکی را مدیون وجود بیماری ها دانست و یادآور شد: وجود ویروس کرونا جامعه پزشکی و جامعه علمی ما را پویاتر و فعال تر کرده و دانشمندان ما امروز توانستند در زمینه درمان این بیماری موثر بوده و برای تولید واکسن از اولین‌ها در دنیا باشند.

در کنار مسائل بهداشتی به مسائل معنوی نیز توجه شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در دیدار وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ایمان ما به خداوند متعال و اهل‌بیت علیهم السلام ملت ایران را از دیگر ملل جدا می‌کند، عنوان کرد: این ایمان و اعتقاد ارزشمند است و به برکت آن خداوند در عرصه‌های مختلف همراه ملت است.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه مردم در خانه‌ها، اجتماع، کسب و کار و امور مختلف خود باید به جنبه‌های معنوی و بهداشتی در کنار یکدیگر توجه کنند، گفت: همانطور که رهبری نیز تاکید داشتند در کنار مسائل بهداشتی به مسائل معنوی نیز باید توجه شود چراکه مسائل معنوی به انسان قدرت خاصی اختصاص می‌دهد که با بهره‌مندی از این قدرت می‌توان مسیر درست را ادامه داد.

امام جمعه موقت قم گفت: ما با تکیه بر آموزه‌های دینی خود نه خوش‌خیال و بی‌خیال می‌شویم نه ناامید؛ همان دینی که پشتیبان ما است، ما را به رعایت مسائل بهداشتی امر کرده و همه می‌دانیم که با وجود رعایت همه دستورالعمل‌ها بازهم امکان مبتلا شدن به ویروس وجود دارد.

سعیدی با تاکید بر اینکه امروزه دشمن در عرصه‌های مختلف از جمله نظامی مقابل نظام ایران ناتوان شده است، تصریح کرد: همه این‌ها را مدیون عنایت‌های الهی و هدایت‌های رهبری و مراجع تقلید هستیم؛ هر چند اکنون با برخی سختی‌ها درگیر شده‌ایم اما این سختی‌ها می‌تواند مقدمه و آستانه‌ای برای رشد و پیشرفت باشد.

نمکی: بهار آینده یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در دیدار با تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: بنده همه تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا واکسن ایرانی به نتیجه برسد و به امید خدا دنیا هم خواهد دید که با تلاش بی‌وقفه جوانان ایران در بهار آینده ما یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد.

سعید نمکی ضمن تقدیر از همراهی آستان مقدس برای رعایت مسائل بهداشتی اظهار کرد: دنیا باوجود زیرساخت‌های قوی بهداشتی و اقتصادی نتوانست مقابل ویروس کرونا ایستادگی کنند و اکنون برخی از کشورها درگیر وضعیت اسفناکی هستند.

وی گفت: اما ایران نسبت به دیگر کشورها، با وجود همه فشارها در نقطه سرافرازانه‌ای ایستاده و توفیقات ایران در این عرصه قابل توجه است.

وی اضافه کرد: شکست ما درکرونا شکست جمهوری اسلامی است نه شکست وزارت بهداشت و در نقطه مقابله پیروزی ما در کرونا نیز فقط پیروزی وزارت بهداشت نیست بلکه پیروزی جمهوری اسلامی ایران است به همین علت همه کشور باید مقابل کرونا احساس وظیفه کنند و بسیج شوند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البته دستاوردهای بسیاری به دست آمده است به عنوان نمونه ما طی ۶۰ روز از وارد کننده ماسک و گان به تولید کننده و بعد به صادر کننده تبدیل شدیم و این افتخاراتی است که با بهره‌مندی از تجربیات دفاع مقدس به دست آمد.

وی تصریح کرد: امروزه دچار نوعی از ویروس جهش یافته انگلیسی شده‌ایم که قدرت سرایت آن ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر است و مدتی که بیمار را به کام بیمارستان می‌کشاند ۷۲ ساعت است و جوان‌ترها را بیشتر گرفتار می‌کند و به شدت به مرگ و میر نزدیک است.

نمکی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم وضعیت قرمز در استان‌های مختلف از جمله خراسان رضوی، خوزستان و مازندران را کنترل کنیم و همچنان مردم را به رعایت دستورالعمل‌ها به صورت جدی‌تر دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روند کاهش آمارهای کرونایی در قم قابل قبول است، عنوان کرد: امیدواریم با عنایت ویژه مردم، علما و مسئولان در قم، بتوانیم این موضوع را اعلام کنیم که قم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از پیشتازان است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟