ساخت 4 پروژه آموزشی و فرهنگی در میاندوآب آغاز شد


ساخت 4 پروژه آموزشی و فرهنگی در میاندوآب آغاز شد

مهاباد- ایرنا- طی مراسمی با حضور مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان محلی عملیات اجرایی چهار پروژه آموزشی و ورزشی با اعتبار 100 میلیارد ریال در این شهرستان آغاز شد.

این پروژه‌ها شامل یک باب سالن ورزشی در روستای "قپچاق" از توابع بخش مرحمت‌آباد و سه باب مدرسه با ۱۸ کلاس درس در سه روستای میاندوآب است.

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب‌ در حاشیه کلنگ‌زنی سالن ورزشی به خبرنگار ایرنا گفت: این سالن ورزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع از سوی یک خیر اهل روستای "قپچاق" بنام "قربانعلی نجف زاده" اهدا شده و اعتبار آن به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از سوی بانک رفاه کارگران تامین می‌شود.

رضا زرندی افزود: در مجموع ۱۳ باب سالن ورزشی در این شهرستان وجود دارد که هفت باب آن شهری و مابقی در روستاها قرار دارد.

ساخت سه باب مدرسه در میاندوآب کلنگ‌زنی شد

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب در آیین کلنگ‌زنی این مدارس گفت: این مدارس با مشارکت ۱۰۰ درصدی بانک رفاه کارگران در روستاهای "‌حاصل‌قوبی افشار"، "حسن‌آباد" و "بشیرخان‌کندی" هر کدام با ۶ کلاس درس ساخته می‌شود.

بهروز تقی نژاد افزود: همچنین این مدارس در مجموع به مساحت ۲۱۰ مترمربع زمین و با برآورد ۳۵ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.

ساخت 4 پروژه آموزشی و فرهنگی در میاندوآب آغاز شد

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات موثری در امر مدرسه‌سازی در میاندوآب برداشته شده است، گفت: در کنار این اقدامات این شهرستان از نظر سرانه فضای آموزشی ۴.۳۰ مترمربع از متوسط کشوری و استانی پایین است و امید می‌رود با خیران در جهت جبران این مهم مساعدت داشته باشند.

۴۲ باب مدرسه در میاندوآب در حال ساخت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۲ مدرسه با ۱۲۶ کلاس درس به صورت مشارکتی در میاندوآب در حال ساخت است.

ساخت 4 پروژه آموزشی و فرهنگی در میاندوآب آغاز شد

سپیده طیب‌قاسمی افزود: همچنین ۹ باب مدرسه با ۷۱ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و ۱۳ مدرسه با ۵۵ کلاس درس توسط خیران در این شهرستان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از نظر سرانه فضای آموزشی جزو استان‌های کم برخوردار در کشور است، اظهار داشت: اگر مشارکت خیران نباشد نمی‌توان پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان در امر توسعه فضاهای آموزشی شد.

بانک رفاه کارگران ۱۹ باب مدرسه در کشور ساخته است

مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور نیز در این آیین اظهار داشت: بانک رفاه کارگران تاکنون توانسته ۱۹ مدرسه در مناطق کم برخوردار کشور احداث و تحویل آموزش و پرورش داده است.

اسماعیل لله‌گانی گفت: علاوه بر این ۲ باب مدرسه نیز بازسازی کرده و ۶ باب نیز در استان‌های مختلف کشور در حال ساخت است.

ساخت 4 پروژه آموزشی و فرهنگی در میاندوآب آغاز شد

وی با بیان اینکه سه باب مدرسه نیز امروز در میاندوآب کلنگ‌زنی شد، افزود: امید است دانش‌آموزان با تحصیل در این مدارس به مدارج مختلف علمی دست یابند.

شهرستان میاندوآب دارای ۴۰۸ فضای آموزشی است که ۵۲ هزار دانش‌آموز در آنها در حال تحصیل هستند.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات