تیزر جدید بایون 2021، جدیدترین عضو خانواده کراس‌اوورهای هیوندای


هیوندای روز سه‌شنبه از آیونیک 5 رونمایی کرد هرچند به زودی محصول جدید دیگری نیز توسط کره‌ای‌ها معرفی خواهد شد. این خودرو هم یک کراس اوور است اما خب از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کند. نام این عضو جدید خانواده کراس اوورهای هیوندای بایون است که در جایگاهی پایین‌تر از کنا نشسته و به عنوان معادل … The post تیزر جدید بایون 2021، جدیدترین عضو خانواده...

هیوندای روز سه‌شنبه از آیونیک ۵ رونمایی کرد هرچند به زودی محصول جدید دیگری نیز توسط کره‌ای‌ها معرفی خواهد شد. این خودرو هم یک کراس اوور است اما خب از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کند. نام این عضو جدید خانواده کراس اوورهای هیوندای بایون است که در جایگاهی پایین‌تر از کنا نشسته و به عنوان معادل خودروی Venue آمریکا برای بازار اروپا محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که میزان ارتباط این دو خودرو با یکدیگر چقدر است اما احتمالاً جایگاه آن‌ها در سبد محصولات هیوندای مشابه یکدیگر بوده و فقط محل عرضه آن‌ها متفاوت است.

تیزر جدید بایون 2021، جدیدترین عضو خانواده کراس‌اوورهای هیوندای

این خودروساز کره‌ای بیش از ۲ سال پیش به عرضه یک کراس اوور کوچک احتمالی در بازار اروپا اشاره کرده بود و بنابراین تولید محصولی کوچک‌تر از کنا تعجب‌آور نبوده است. این خودرو باید با رقبای متنوعی در قاره همیشه‌سبز رقابت کند که از جمله آن‌ها می‌توان به فورد اکو اسپورت، فیات پاندا سیتی کراس و داچیا ساندرو استپ وی اشاره کرد. همچنین بایون به خاطر کاهش هزینه‌ها فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو در دسترس خواهد بود.

تیزر جدید بایون 2021، جدیدترین عضو خانواده کراس‌اوورهای هیوندای

انتظار می‌رود این خودرو از همان استایل عجیب هیوندای با چراغ‌های جلوی جداگانه و چراغ‌های عقب عمودی استفاده کند. بایون همچنین می‌تواند جایگزین معنوی i20 اکتیو محسوب شود چراکه از پلتفرم i20 کنونی استفاده می‌کند. به همین خاطر انتظار می‌رود این خودرو با پیشرانه ۳ سیلندر توربو که حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخاری دارد عرضه شود. همچنین احتمال عرضه بایون با پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ۸۳ اسبی نیز وجود دارد.

به احتمال زیاد این خودرو با گیربکس‌های ۵ و ۶ سرعته دستی در دسترس خواهد بود و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز با پیشرانه توربو همراه خواهد شد. همچنین انتظار داریم ارتفاع سیستم تعلیق بایون اندکی بیشتر از i20 باشد و برخی ویژگی‌های کراس اوورها همچون پوشش‌های پلاستیکی اطراف بدنه در این خودرو بکار روند.

این خودرو طی چند روز آینده رونمایی شده و از نیمه اول سال جاری میلادی روانه بازارهای اروپایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی