45 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد


45 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - ماموران انتظامی و مرزبانی کردستان در راستای ارتقای سطح امنیت استان طی چند روز گذشته موفق به کشف  45 میلیارد ریال کالای قاچاق شدند.

به گزارش ایرنا، فرمانده مرزبانی کردستان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز مرزبانان هنگ مرزی مریوان با مشارکت ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سروآباد موفق به کشف مقادیری اقلام ممنوعه و قاچاق شدند.

سردار علیرضا مرزبانی گفت: این ماموران در این عملیات ۷۸۹ هزار و ۶۸۰ نخ سیگارت، سه هزار و ۷۱۰ ثوب البسه، پنج دستگاه لپ تاپ،۱۰ دستگاه تلویزیون LED و سایر اقلام قاچاق را کشف کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ارزش کل کالاهای کشف شده در این عملیات بیش از ۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

مرزبانی یادآور شد: حفظ امنیت نوار مرز به عنوان اولویتی بسیار مهم در دستور کار مرزبانان قرار دارد و برای تحقق این امر با قاچاقچیان به شدت برخورد و با تمام توان مانع تعدی و تجاوز به خاک کشورمان خواهیم شد.

۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سقز کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران اگاهی شهرستان سقز ۱۸ دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ رسول برزویی با بیان اینکه در این ارتباط یک نفر نیز در دستگیر شد افزود: این فرد در این محل اقدام راه اندازی کارگاه استخراج ارز کرده بود که با هشیاری ماموران در اقدام خود ناکام ماند.

وی اضافه کرد: همچنین ماموران انتظامی این شهرستان در یک عملیات جداگانه موفق به شناسایی انبار دپوی ۱۵۶ هزار نخ سیگار خارجی، ۲۴۰ بسته تنباکو، یک هزار و ۸۴۰ عدد مواد محترقه شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: در این عملیات یک نفر دستگیر شد و ارزش ریال کالاهای مکشوفه نیز چهار میلیارد ریال براورد شده است.

وی با اشاره به انجام یک عملیات دیگر کشف کالای قاچاق در سقز اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان در ایست بازرسی ارجمندیحسن کنترل عبور و مرور خودروها موفق به کشف ۱۶۲ دستگاه انواع کارت خوان قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال شدند.

سرهنگ برزویی افزود: در این عملیات نیز یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.

کردستان استانی مرزی دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق در سه شهرستان سروآباد، مریوان و بانه است به همین دلیل از مبادی ورودی انواع کالای قاچاق به داخل کشور شناخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی