دوره مربیگری و داوری رشته رزمی یونگ مودو در فارس برگزار شد


دوره مربیگری و داوری رشته رزمی یونگ مودو در فارس برگزار شد

شیراز-ایرنا- دوره مربیگری و داوری رشته رزمی یونگ مودو  با حضور ورزشکاران کشور به میزبانی هیات انجمن ورزش‌های رزمی استان فارس به صورت آنلاین (برخط) برگزار شد.

رییس هیات ورزش‌های رزمی فارس با بیان این مطلب، یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کلاس زیر نظر کیوان دهناد، بنیانگذار و مسوول رشته یونگ مودو در ایران به مدت ۲ روز بر گزار شد.

محمد رضا اوجی بیان کرد: ضرورت به روز شدن دانش فنی مربیان و داوران از اولویت‌های برگزاری این کلاس‌ها در درجه‌های مختلف بود.

دبیر یونگ مودو افزود: افراد شرکت کننده در این دوره از قهرمانان و مربیان رشته جودو، تکواندو و سایر علاقه‌مندان از دیگر رشته‌های تحت پوشش فدراسیون انجمن ورزش ‌های رزمی کشور بودند تا دانش خود را در رشته یونگ مودو به روز کنند.

اوجی گفت: پس از عادی شدن وضعیت کشور از نظر شیوع بیماری کرونا، برپایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی را در دستور کار داریم ضمن اینکه برای ارتقای فنی داوران و مربیان بازهم کلاس‌های آموزشی برگزار خواهیم کرد.

وی بیان داشت: یونگ مودو ، رشته‌ای است برای دفاع شخصی که در سال ۱۹۵۳ همزمان با راه‌اندازی آن در دانشگاه یونگ این، کشور کره جنوبی تدریس و بنیان گذاشته شد.

وجی ادامه داد: این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از موثرترین روش‌های چند رشتة دیگر همچون تکواندو، جودو ژاپنی، کشتی، سسیروم ،کمودو و هاپکیدو است.

رشته یونگ مودو (Yongmudo) در سال ۱۳۹۲ مجوز فعالیت رسمی خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرد و زمینه توسعه این رشته از همان سال فراهم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان