مردم اعضای بیش از 2 هزار شورای شهر و روستای گیلان را انتخاب می‌کنند


مردم اعضای بیش از 2 هزار شورای شهر و روستای گیلان را انتخاب می‌کنند

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: مردم با رای مستقیم خود در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اعضای 2 هزار و 239 شورا را در استان انتخاب خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود قاسم نژاد عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه معاون فرماندار و بخشدار کرگانرود در فرمانداری تالش بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد سال آینده برگزار خواهد شد و از ۲ هزار و ۲۳۹ شورا در روستاها و شهرهای گیلان، ۲ هزار و ۵۹ روستا دارای شورای سه نفره، ۹۱ روستا دارای شورای پنج نفره و ۵۳ شهر دارای شورای ۵ تا ۱۱ نفره خواهند بود.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی است و تکیه گاه آن در انقلاب و دفاع مقدس به مردم بوده و مردم با اداره همه امور در مشارکت های سیاسی و اجتماعی حضور یافته اند و در رزمایش کمک مومنانه و مواسات نیز پشتیبان دولت و نظام بودند.
وی با بیان اینکه استان گیلان هشت هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده است، تصریح کرد: این سرمایه عظیم اجتماعی همواره همراه نظام بوده و با وجود مکر و حیله ای که دشمنان بر علیه ما روا داشته اند، ملت به واسطه ارزش های ملی در برابر دشمن مقاومت کرده اند.
قاسم نژاد یکی از عرصه ‌های حضور مردم در مشارکت های سیاسی و اجتماعی را انتخابات دانست و گفت: همواره حضور مردم در عرصه های مختلف، چشمگیر بوده و به دیپلماسی کمک کرده و محاسبات دشمنان را بر هم ریخته است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای برگزار خواهد شد، افزود: ملت در دوران جنگ و تحریم ها در کنار نظام ایستادند و این بار نیز در انتخابات، حماسه ای به یادماندنی خلق خواهند کرد.
وی با بیان اینکه باید به انتخاب مردم احترام گذاشت، گفت: مجریان و مسئولین برگزاری انتخابات، وظایف خطیری دارند و باید مجری قانونی باشند تا افراد صالح و همراه نظام انتخاب شوند و در خدمت مردم باشند.

فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: در نظامی به سر می بریم که مردم عزیز نسبت به مسئولین خود اعتماد دارند و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی بر پایه آرا عمومی مردم شکل گرفته است.
محمد حسین شاهکویی ادامه داد: با همه فراز و نشیب هایی که در ۴۲ سال گذشته داشتیم، ایران اسلامی روز به روز مقتدر تر و در راه توسعه و تعالی پیشروتر شده است.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: در همه پرسی ۲۸ خرداد به جهانیان نشان داده خواهد شد که مردم ایران در حمایت از دین، رهبر و کشور خود از هیچ تلاش و همتی دریغ نمی کنند.
فرماندار تالش مسئولیت در نظام اسلامی را امانتی خطیر توصیف کرد و گفت: امروز پرچم در دست یک عزیز است و فردا یک فرد دیگر برافراشته می کند و در راه خدمت به مردم گام های محکم و موثری بر می دارد.
امام جمعه تالش نیز مسئولیت را فرصت خدمت برای ملت دانست و بیان کرد: مردم در صحنه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی همیشه آماده بوده اند و حضور حداکثری در انتخابات خواسته نظام و ملت است.

حجت الاسلام مجتبی نورزاد در آستانه عید، تلاش برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم و جلوگیری از شب نشینی ها و رفت و آمدها را برای مقابله با کرونا خواستار شد.
در پایان، فرامرز مرجانی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تالش و فرید آقاجانی به عنوان بخشدار کرگانرود معرفی شدند و از تلاش های ایرج شاهی و شهرام عباس زاده در مسئولیت های مذکور قدردانی شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!