10 میلیون متر مکعب آب پشت سد احمدبیگلو ذخیره‌سازی شده است


10 میلیون متر مکعب آب پشت سد احمدبیگلو ذخیره‌سازی شده است

فرماندار مشگین‌شهر گفت: با بارش‌های مناسب پاییز و زمستان امسال بیش از 10 میلیون متر مکعب آب پشت سد احمدبیگلو ذخیره‌سازی شده است.

اکبر صمدی روز دوشنبه 11 اسفندماه در جریان بازدید از طرح پایاب سد احمد بیگلوی مشگین‌شهر اظهار کرد: طرح توسعه پایاب سد احمدبیگلو در ارتقا کشت و زرع و عملیات توسعه باغات به دقت مورد توجه قرار گرفته و تلاشمان بر این است تا ظرفیت پنج برابری را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: امسال با آبگیری مناسب و اجرای شبکه اصلی به همت آب منطقه‌ای و همچنین شبکه‌های فرعی با تلاش جهاد کشاورزی سعی بر این بوده تا این پروژه عظیم آبی،‌خاکی به سرانجام رسیده و در سال زراعی جاری کشاورزان و باغداران از ظرفیت پایاب سد احمدبیگلو استفاده کنند.

فرماندار مشگین‌شهر گفت: با اجرایی شدن این پروژه بیش از دو هزار و 35 هکتار از اراضی حاصلخیز منطقه به کشت محصولات آبی خواهد رفت و در کنار آن باغداران برنامه‌های توسعه‌ای را انجام خواهند داد.

صمدی به ذخیره‌سازی 10 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این سد و مخازن آن رونق تولیدات کشاورزی و افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آب را شاهد خواهیم بود و در کنار آن راندمان تولید در این بخش افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به تناسب اجرای چنین طرح‌های زیربنایی بخش کشاورزی و باغات مشگین‌شهر رونقی مضاعف پیدا کرده و به نوعی اشتغال پایدار و افزایش تولید و بهره‌وری در ارائه محصولات با کیفیت به بازار مهیا می‌شود.

فرماندار مشگین‌شهر اضافه کرد: بهره‌برداری کامل از همه سدها با پایاب و شبکه‌های اجرایی آن در مشگین‌شهر فرصتی مناسب برای کشاورزان و زارعان منطقه به وجود می‌آورد تا تولیدات خود را تا سه برابر افزایش دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)