11 مبتلا به ویروس کرونا 24 ساعت گذشته در شاهرود بستری شدند


11 مبتلا به ویروس کرونا 24 ساعت گذشته در شاهرود بستری شدند

شاهرود - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 45 بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه داشتند که از این تعداد 11 تن بستری شدند.

به گزارش ایرنا، احسان بینش سه شنبه شب با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته ثبات نسبی در تعداد مراجعه بیماران سرپایی و بستری وجود داشت، افزود: در این بازه زمانی به طور میانگین ۱۵ تا ۲۵ بیمار مشکوک به مراکز درمانی مراجعه داشتند که از این تعداد پنج تا هشت بیمار بستری می شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان شاهرود بسیار شکننده است، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام نوروز که موجب شلوغی بازار و مکان های عمومی شده است، رفتار و میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعیین کننده میزان تشدید یا کمتر شدن بیماری در هفته های آینده خواهد بود.

بینش از شناسایی ۴۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: با احتساب موارد جدید شناسایی شده، تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در شهرستان های شاهرود و میامی از آغاز همه گیری تاکنون به هفت هزار و ۴۷۴ تن رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره اینکه هم اکنون تعداد ۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۴۰ بیمار در بخش عادی مختص به بیماران کرونایی تحت مراقبت و درمان هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد هشت هزار و ۴۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۷۸۴ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ تن رسید.

تاکنون یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۲۶۷ تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعبیر خواب خالی شدن داخل دندان یا دندان پر شده