42 پروژه در دستور کار مشترک وزارت نفت و مراکز پژوهشی است


42 پروژه در دستور کار مشترک وزارت نفت و مراکز پژوهشی است

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: مجموعه این وزارتخانه درباره حمایت از دانش و فناوری‌های داخلی، زنجیره‌ای ارتباطی با مراکز پژوهشی ایجاد کرده که پیگیری و اجرای 42 پروژه مشترک پژوهشی و مطالعاتی در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی و صنایع وابسته به نفت، حاصل این همکاری است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سعید محمدزاده در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان افزود: هدف از این پروژه‌ها و ارتباطات پژوهشی این است که دانشگاه در کنار صنعت به شکل قراردادی بلندمدت کار کند و این کار قوام یابد.

وی ادامه داد: ایجاد و ابلاغ رسمی «پژوهانه» برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، ارائه فرصت مطالعاتی برای اساتید در وزارت نفت و تحقق بحث «درهای باز» پژوهشکده نفت روی پژوهشگران، از جمله برنامه‌های وزارت نفت برای جذب و حمایت حداکثری از حوزه تحقیق و پژوهش در کشور است و از جامعه دانشگاهیان و پژوهشگران می‌خواهیم به درخواست وزارت نفت برای این ارتباط علمی پاسخ مثبت دهند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: در کنار این‌ها پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز نیز مجوز گرفته است که بستر بسیار بزرگی را برای بخش‌های فناوری و تجاری کشور فراهم کرده است، هدف این پارک فناوری ارتباط با مجموعه بخش‌های دانش‌بنیان به‌ویژه پارک‌های علمی است و همچنین شرکت‌های استارتاپی نیز در این قالب مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمدزاده افزود: برای توسعه فناوری‌های همراه با صنایع نفت، «صندوق پژوهش و نوآوری حوزه نفت» مجوز گرفته و فعالیت آن آغاز شده است که این صندوق به‌عنوان یکی از ارکان حامی افراد دارای ایده و محصول نو برای صنعت نفت عمل می‌کند و سازوکار تضمین خرید محصول برای فعالان این حوزه نیز در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نفت گفت: در پی روزآمد کردن سند و نظام‌نامه پژوهش و فناوری نفت، شرکت‌ها موظفند در پروژه‌های مختلف مرتبط با نفت حتما پیوست فناوری داشته باشند و امیدواریم این نظام‌نامه در کشور بیش از این توسعه یابد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گشایش سیصدوهفتمین جایگاه عرضه سوخت در منطقه اصفهان