ابتکار: بانوان ایرانی در تولید اقلام بهداشتی موفق عمل کردند


ابتکار: بانوان ایرانی در تولید اقلام بهداشتی موفق عمل کردند

رشت - ایرنا - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: از ابتدای همه گیری کرونا در سال 98 توانمندی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین به سمت تولیدات اقلام بهداشتی سوق داده شد که موفق عمل کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر معصومه ابتکار روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین همایش ملی خانواده و زنان در دوران کرونا در دانشگاه گیلان به صورت وبینار عنوان کرد: توجه به وضعیت زنان سرپرست خانوار و کارآفرین در شرایط کرونا از مهمترین اقداماتی است که از ابتدای همه گیری کرونا در سال ۹۸ در این معاونت مورد توجه قرار گرفت و انجام شد.

وی اظهار داشت: در معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از ابتدای همه گیری کرونا در سال ۹۸ سیاست های مختلفی را پی گیری و دنبال کرده ایم تا بتوانیم تاثیرات منفی همه گیری بر زنان و خانواده را شناسایی و مدیریت کنیم.

ابتکار با بیان اینکه توجه به وضعیت زنان سرپرست خانوار و زنان کارآفرین در شرایط کرونا از مهمترین اقداماتی است که انجام گرفته، اضافه کرد: این جهت گیری برای این زنان که بتوانند به تهیه ملزومات بهداشتی بپردازند و ادامه کسب و کار را داشته باشند، انجام گرفت.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان داشت: جهت گیری که به ویژه در طرح های الگوسازی برای زنان سرپرست خانوار پیشنهاد دادیم و پی گیری کردیم اینکه به سمت تولیدات بهداشتی و اقلامی مانند گان و ماسک بروند لذا این اتفاق از اسفند سال ۹۸ رخ داد و موجب عملکرد موفق زنان در این بخش شد.

وی اظهار داشت: پاندمی کرونا جهت گیری ها و تحولات زیادی را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در زمینه های مختلف برای همه اقشار جامعه به دنبال داشته به طور قطع زنان و خانواده هم تحت تاثیر این تحولات دچار فراز و نشیب های زیادی شده اند.

وی بیان داشت: کرونا علاوه بر اینکه جهان بینی ما را نسبت به بسیاری از مسایل از جمله روابط فردی و اجتماعی به شدت تحت تاثیر قرار داده محدودیت هایی را هم به وجود آورده که این محدودیت ها گر چه در یک زمینه گشایش هایی را به دنبال داشته اما شرایط را برای خانواده ها دشوار تر کرده و خانواده تحت تاثیر همه گیری هم با فشارهای اقتصادی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این نگرانی های زیادی نسبت به شیوع برخی از ناهنجاری ها در داخل خانواده داشتیم، اظهار داشت: در این راستا با همکاری سازمان بهزیستی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دو پیامک سراسری حامی پیام بسیار مهم را برای خانواده ها ارسال کردیم که هم صدای مشاوره را به عنوان خط تماس مورد دسترس را برای همه و هم اورژانس اجتماعی را با خط تماس ۱۲۳ معرفی کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: با معرفی این دو خط تماس، فرصتی فراهم شد تا همه مردم با خدمات بسیار مهم اورژانس اجتماعی برای امدادرسانی و کمک گرفتن بهره مند شوند.

وی همکاری با مدیران کل امور بانوان و خانواده در استان ها برای شناسایی و مدیریت آثار کرونا بر خانواده را از دیگر اقدامات نام برد و اظهار داشت: با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم نشست هایی داشتیم.

ابتکار برگزاری اجلاس علمی زنان و خانواده در استان گیلان را یک اتفاق بسیار مبارک و ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: از تمامی برگزارکنندگان این نشست دانشگاه گیلان، همه همکاران در بخش های انجمن های علمی و تشکل ها، استانداری به عنوان حامیان این نشست تخصصی تشکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد: این همایش از این جهت خیلی اهمیت دارد که ما باید با همه گیری کرونا بتوانیم با انجام تدابیر لازم برای حفاظت از سلامت جسمی، روحی و روانی یک مواجهه صحیح داشته باشیم و این مهم لازمه اش نگاه علمی و بهره گیری از تجربیات ملی و جهانی است.

وی اظهار امیدواری کرد تا از دل پژوهش ها و مطالعاتی که ارایه می شود راهکارها و سیاست های اجرایی برای بهبود شرایط زنان و خانواده در دوران کرونا و همه گیری کرونا استخراج شود و قابلیت استفاده برای سیاست گذاری و برای مجریان را هم داشته باشد.

همایش ملی خانواده و زنان در دوران کرونا امروز "چهارشنبه" با هدف بررسی مسایل و ابعاد بین رشته ای "اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی، جسمانی، بهداشتی و آموزشی" خانواده و زنان در دوران کرونایی، شناسایی چالش های خانواده و زنان و کاهش مشکلات نهاد خانواده و زنان، واکاوی امر خانواده، زنان و دختران دانشجو به عنوان یکی از محورهای اصلی همایش و ارایه راه حل های "فردی و اجتماعی" مناسب برای متولیان و سیاستگذاران امر خانواده و زنان به میزبانی دانشگاه گیلان به صورت وبینار برگزار شد.

بر اساس آخرین آمارها جمعیت ایران ۸۳ میلیون نفر است که حدود ۵۱ درصد مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می دهند. جمعیت زنان خانه دار کشور در سال ۱۳۹۵ به حدود ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید. همچنین بر اساس این آمار جمعیت زنان متاهل در کشور ۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری